Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin realizacji
|
Uwagi
|
1. Organizacja spotkań z rodzicami.
|
- Spotkania z Rodzicami:
- Sprawy organizacyjne dla nowych rodziców , zapoznanie z działalnością Rady Rodziców
- wybór trójek klasowych , powołanie nowej Rady Rodziców – opracowanie planu pracy RR
- „kawiarenka dla rodziców” spotkania min. co 2 miesiące
- Program współpracy z Rodzicami ( harmonogram , plan działań, terminy)
- Ustalenie przebiegu imprez świątecznych , zaopiniowanie planu finansowego przedszkola
- Spotkanie wigilijne rodziców – Jasełka – Rodzice-nauczyciele - dzieciom
- Podsumowanie działalności przedszkola za I półrocze
- Spotkania grupowe – podsumowanie obserwacji
- Marcowane przedszkole- integracja rodziców
- Przygotowanie występów artystycznych : Rodzice, Nauczyciele, Dzieci dla mieszkańców Rogowa i okolic
- Omówienie organizacji Festynu Rodzinnego
- Wspólne zakończenie roku szkolnego – wycieczka koleją wąskotorową
- Spotkania adaptacyjne: Dni Otwarte Przedszkola
- Spotkania indywidualne – w wyznaczonych godzinach konsultacji
|
Czerwiec 2014 /1 wrzesień 2014
Wrzesień/październik 2014
min. 1x na dwa m-ce
Październik 2014
Listopad 2014
Grudzień 2014
Styczeń 2015
Luty 2015
Marzec 2015
Kwiecień 2015
Maj 2015
Czerwiec 2015
kwiecień /czerwiec
cały rok
|
|
2. Wspieranie
Rodziców w pozyskiwaniu wiedzy pedagogicznej na temat rozwoju i zdrowia dziecka.
|
Przeprowadzenie prelekcji na temat:
> „Pierwsze kroki dziecka 3 letniego w przedszkolu. Adaptacja dziecka.”
> Szwedzki bufet w przedszkolu
> Rola rodziców w rozwijaniu zainteresowań małych
dzieci
Prezentacja literatury dla rodziców – Biblioteczki przedszkolnej
Spotkania ze specjalistami różnych dziedzin w celu wzbogacania wiedzy pedagogicznej i zdobywania wiedzy na temat rozwoju i zdrowia dzieci. (Spotkanie z pedagogiem , psychologiem, logopedą)
|
wrzesień
wg ustaleń z nauczycielami
czerwiec
wg potrzeb
|
|
3. Współpraca z rodzicami w celu podnoszeniu poziomu nauczania.
|
- Prowadzenie zajęć otwartych, połączonych z dyskusją
- Włączanie rodziców do terapeutycznej pomocy dzieciom.
- Konsultacje z nauczycielem:
- rozmowy indywidualne
- rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców
- Współpraca nauczyciela i rodziców w celu ujednolicenia wychowania dziecka w domu i w przedszkolu ( tematy dotyczące ogólnych założeń planu pracy, warunków prawidłowego rozwoju dziecka, organizacja uroczystości)
- Prowadzenie kącika dla rodziców ( aktualne gazetki na tematy wychowawcze, prezentacja nauczonych treści – wiersze, piosenki, zapoznanie z tematami kompleksowymi)
- Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej
- Informowanie o postępach dziecka w nauce i zachowaniu .
- Organizowanie konkursów rodzinnych
- Współpraca w organizowaniu wycieczek
- Przedstawianie wyników diagnozy dz. 5 i 6 letnich
- Przedstawianie wyników obserwacji dz. 3-4 letnich
|
w ciągu roku szkolnego
w ciągu roku szkolnego
aktualizowanie co miesiąc
na bieżąco
na bieżąco
co 3 miesiące
Min. 2 x w roku
|
|
4. Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci.
|
- Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Kierowanie wychowanków do poradni za zgodą rodziców.
- Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych
- Udział dzieci w zajęciach z terapii pedagogicznej
- Udział dzieci w zajęciach logopedycznych na terenie przedszkola
- Powołanie zespołu – nauczycieli do analizowania wyników obserwacji pedagogicznych i wspomagania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
w zależności od potrzeb
|
|
5.Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola.
|
- Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:
- pomoc w naprawie sprzętu przedszkolnego
- pomoc w przygotowaniu rekwizytów do inscenizacji bajek
- pomoc w wykonaniu strojów na występy
- pomoc w zorganizowaniu aukcji prac (sponsorowanie)
- pomoc w modernizacji ogrodu przedszkolnego
|
w ciągu roku szkolnego
|
|
6. Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych.
|
- Współudział rodziców w przygotowaniu Dnia Babci i Dziadka – zorganizowanie poczęstunku
- Współudział rodziców w organizacji uroczystości noworocznej -wspólna zabawa.
- Udział w uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty
- Udział w uroczystościach wewnętrznych przedszkola
|
styczeń
wg harmonogramu uroczystości
|
|
7. Współudział Rodziców w respektowaniu Konwencji o Prawach Dziecka
|
* udział rodziców w opracowywaniu Kontraktów klasowych
* przestrzeganie Praw Dziecka
* udział rodziców w pogadankach na w/w temat
|
wg zapotrzebowania
|
|
8. Współudział Rodziców w realizacji innowacji pedagogicznych .
|
- udział rodziców w realizacji zadań zawartych w innowacjach - udział w konkursach grupowych
- udział w akcjach charytatywnych
|
wg zapotrzebowania
|
|
9. Rodzic – współtwórca osiąganych sukcesów
|
Założenie Klubu Aktywnych Rodziców .
Prowadzenie w ramach Klubu warsztatów teatralnych ( przygotowywanie przez rodziców przedstawień dla dzieci)
Czytanie bajek w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom
Organizowanie spotkań w ramach poznawania ciekawych zawodów np.: kucharz, lekarz, policjant itp.
Prowadzenie warsztatów dla Ojców np. : Tajemnicza podróż z Tatą
Prowadzenie warsztatów dla Mam np.: Kulinarne przygody z Mamą
Prowadzenie dla rodziców warsztatów np.: plastycznych , relaksacyjnych
|
Wg zapotrzebowania
|
|