strona główna regulaminy RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ za rok szkolny 2011/2012
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ za rok szkolny 2011/2012 Drukuj Email
sobota, 01 września 2012 21:58

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

GMINNEGO PRZEDSZKOLA

W ROGOWIE


CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Cele ewaluacji :

• zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie rozwoju aktywności dzieci

• zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie ofert zajęć umożliwiających realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego

• zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie wyrównania szans edukacyjnych

OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

1. EFEKTY  DZIAŁALNOŚCI   DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY

Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
1.3 Dzieci są aktywne.

PYTANIA KLUCZOWE:

Jaki jest poziom aktywności dzieci na zajęciach?

Jakie metody pracy nauczyciela aktywizują dzieci?

W jaki sposób dzieci inicjują działania na rzecz własnego rozwoju?

CO ROBIMY DOBRZE
  1. Przeprowadzona przez nauczycieli diagnoza i analiza  poziomu aktywności dzieci na zajęciach wykazała zainteresowanie dzieci proponowanymi zajęciami.
  2. Analiza dokumentacji wykazała, że nauczycielki realizują działania wychowawczo – dydaktyczne aktywnymi metodami pracy
  3. Z planów miesięcznych i  zapisów w dzienniku wynika, że czasem w którym dzieci najbardziej inicjują działania na rzecz własnego rozwoju jest I i III część dnia, kiedy to mają czas na zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań, które są dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci.
  4. Analiza zapisów w dzienniku potwierdza, że dzieci są samodzielne w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju.
  5. Wykonują również działania na rzecz promocji i rozwoju przedszkola np. dekoracje  związane ze zmianą pory roku, występy dla rodziców, dziadków, dzieci  i nauczycieli z innych placówek czy też gości   zagranicznych

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA

Z lustracji sal wynika, że powierzchnie sal zajęć ograniczają nauczycielkom możliwości organizacji kącików doraźnych  wynikających z omawianej problematyki.

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Zaplanowane czynności wynikające ze  słabych stron:

Przedstawić problem radnym na sesji oświatowej.

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU

Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

2.2 Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

PYTANIA KLUCZOWE:

Czy oferta edukacyjna spełnia oczekiwania dzieci i rodziców?

Czy oferta zajęć jest modyfikowana i wzbogacana?

Czy przedszkole rozwija zainteresowania dzieci?

Jakie nowatorskie programy, projekty wdraża przedszkole?

Jakie wyniki uzyskują dzieci ?

CO ROBIMY DOBRZE

. Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej i spełnia oczekiwania rodziców i dzieci. Rodzice otrzymali na pierwszym zebraniu ogólnym informacje na temat dodatkowej oferty edukacyjnej, nad którą mieli się wspólnie dziećmi zastanowić Na spotkaniu grupowym rodzice wyrazili zgodę na zapisanie swoich pociech na  wybrane zajęcia dodatkowe.

2. Oferta edukacyjna jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci, co potwierdza dokumentacja przedszkola.

3. Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe. Drugi rok wdrażana jest innowacja: „ Z  przyrodą na Ty” Od bieżącego roku szkolnego Realizujemy innowację „Ogród twórczości „- rozwijanie twórczej  aktywności plastycznej u dzieci w wieku przedszkolnym.

4. Prowadzono systematyczną  pracę wspierającą rozwój twórczej aktywności  dzieci poprzez działanie „Koła plastycznego”.

5. Organizowano konkursy wewnątrzprzedszkolnych i międzyprzedszkolnych, które cieszyły się zaangażowaniem zarówno dzieci jak i rodziców

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA

1.Brak organizacji konkursów ogólnopolskich

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Zaplanowane czynności wynikające ze słabych stron:

  1. Nawiązanie kontaktu z wydawnictwem np.” Bliżej przedszkole „ w celu ogłoszenia konkursów ogólnopolskich
WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU

Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.


2.6. Prowadzone są działania służące wyrównaniu szans edukacyjnych

PYTANIA KLUCZOWE:

Czy w przedszkolu przeprowadza się obserwację i diagnozę  wśród dzieci i na tej podstawie wyłania się grupę dzieci wymagających wsparcia?

Jakie działania podejmują nauczyciele w celu wyrównania szans edukacyjnych dzieci ?

Czy nauczyciele wdrażają w pracy z dzieckiem zapisy określone w „ Procedurze organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej’?

Jak przebiega współpracami  z rodzicem w tym zakresie?

CO ROBIMY DOBRZE

1. W przedszkolu przeprowadzane są dwa razy w roku obserwacje dzieci 3 i 4-letnich i diagnozy gotowościszkolnej  dzieci 5 i 6 –letnich.

2.W ramach współpracy z logopedą i ortopedą przeprowadzane są  darmowe badania logopedyczne i ortopedyczne -  w toku których wyłonione są  grupy dzieci wymagających wsparcia

3.Wdrożono karty indywidualnego wsparcia oraz kontynuowana jest praca indywidualna z dziećmi potrzebującymi wsparcia

4. W przedszkolu są prowadzone działania zwiększające szanse edukacyjne dzieci, uwzględniające indywidualizację procesu edukacji. Na terenie przedszkola organizowano zajęcia  dodatkowe :

  1. terapię pedagogiczną
  2. gimnastykę korekcyjną
  3. zajęcia logopedyczne
  4. zajęcia gimnastyki korekcyjnej

5.Współpraca z większością rodziców w zakresie pomocy w wyrównaniu szans edukacyjnych układała się pomyślnie. Rodzice korzystali ze wskazówek oraz propozycji ćwiczeń przedstawionych przez nauczycielki.

6.Dzieci osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości.

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA
  1. Brak możliwości przekonania części rodziców mających dzieci z problemami logopedycznymi , które zajęcia powinny być  dla ich dzieci priorytetowymi.

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Zaplanowane czynności wynikające ze słabych stron:

  1. Znalezienie takiego rozwiązania, które wpłynie na  rodziców, aby skorzystali z oferty dodatkowych zajęć logopedyczny , które poprawią wymowę dziecka.

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

3.FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM.

Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.

Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.

Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.

3.4. Rodzice są partnerami przedszkola

PYTANIA KLUCZOWE:

Czy przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy?

W jaki sposób rodzice współdecydują w sprawach przedszkola?

W jakich działaniach przedszkola uczestniczą rodzice?

Czy rodzice biorą aktywny udział w życiu grup?

Czy rodzice chętnie finansują imprezy kulturalne dla dzieci organizowane przez przedszkole w celu podniesienia atrakcyjności, poziomu merytorycznego zajęć i poszerzenia wiedzy ?

CO ROBIMY DOBRZE

1. Pozyskiwanie od rodziców opinii na temat pracy przedszkola i grupy

2.Włączenie rodziców do akcji charytatywnych i ekologicznych na rzecz przedszkola i środowiska

3. Udział w organizowanych przez przedszkole konkursach i imprezach.

4. Współfinansowanie  imprez kulturalnych dla dzieci.

5. Pomoc rodziców w realizacji zamierzeń wychowawczo – dydaktycznych poprzez np.. dostarczenie pomocy, spotkanie z rodzicami wykonującymi ciekawy zawód lub inną form pomocy

6. Pomoc w wykonaniu dekoracji sal zajęć.

7.Współdecydowanie w sprawach szkoły lub placówki i uczestniczenie w podejmowaniu decyzji

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA
brak
WNIOSKI : brak

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

4.ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM.

Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola
4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.

PYTANIA KLUCZOWE:

Czy systematycznie analizuje się stan obiektu,  placu zabaw oraz sprzętu?

Czy przedszkole zapewnia odpowiednie warunki BHP ?

Czy przedszkole pozyskuje dodatkowe środki finansowe pozwalające  na rozwój placówki?

Czy przedszkole pozyskuje dodatkowe środki finansowe pozwalające  na rozwój placówki?

CO ROBIMY DOBRZE

1.Badanie stanu obiektu i otoczenia przedszkola pod kątem bezpieczeństwa.

2.Doposażenie w pomoce i sprzęt.

3.Pozyskanie dodatkowych środków na rozwój bazy przedszkola

4.Wyposażenie umożliwia realizowanie przyjętych w przedszkolu programów nauczania

5.Podejmowane są skuteczne działania wzbogacające    wyposażenie przedszkola

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA

Warunki lokalowe utrudniają realizowanie przyjętych w przedszkolu programów nauczania

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Zalecenia na kolejny rok szkolny:

  1. Indywidualnie współpracować z rodzicami dzieci wykazujących deficyty rozwojowe
  2. Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola.

Sposób wykorzystania wyników ewaluacji:

Wyniki ewaluacji wewnętrznej zostaną wykorzystane do poprawienia jakości pracy przedszkola. Z wynikami zostaną zapoznani wszyscy klienci przedszkola na stronie internetowej

Wyniki zostały przedstawione na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.

Poprawiony: sobota, 01 września 2012 22:25
 
 

gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 19 gości