HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2019/2020
I. CEL EWALUACJI:
Pozyskanie informacji o tworzonych w przedszkolu warunkach do rozwijania umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE
Zebranie informacji na temat:
1. Trafności podejmowanych działań.
2. Efektywności podejmowanych działań.
3. Poziomu kompetencji matematycznych.
III WYMAGANIE:
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności zgodne z podstawą programową ze szczególnym uwzględnieniem działań ukierunkowanych na rozwój samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA.
1. W jaki sposób przedszkole wspiera, rozwija i motywuje dzieci do samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych?
2. Jaki poziom umiejętności matematycznych prezentują dzieci w każdej grupie wiekowej?
3. Jakie formy aktywności matematycznej preferowane są przez dzieci?
4. Jakie działania nauczyciele uważają za najbardziej efektywne w kształtowaniu samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych?
5. Czy przedszkole wspiera rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych?
6. Czy dzieci mają możliwość rozwijania swoich zdolności i zainteresowań matematycznych?
7. Czy nauczyciele wykorzystają nowoczesne technologie do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci?
8. Czy w przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz, jakie są tego potwierdzenia?
METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem
Analiza dokumentacji pedagogicznej
Obserwacja
V. Harmonogram ewaluacji
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy i prezentacji
danych
|
1.Diagnoza poziomu samodzielności dzieci
|
Obserwacja pedagogiczna
arkusz obserwacji
|
|
Lider zespołu zadaniowego,
nauczyciele
poszczególnych grup
|
Zbiorczy arkusz obserwacji
|
2.Analiza dokumentacji pod kątem stosowanych i aktywizujących dzieci metod i form pracy mających na celu rozwijanie kompetencji matematycznych
|
Analiza dokumentów:
plany miesięczne,
dzienniki zajęć,
harmonogramy konkursów
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz dokumentacji
|
3. Lustracja sal pod kątem stworzenia dzieciom warunków materialnych rozwijających i aktywizujących je w zakresie rozwijania kompetencji matematycznych
|
Lustracja
Arkusz lustracji sali zajęć
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz
lustracji
|
4. Obserwacja zajęć w zakresie kształtowania samodzielności rozwiązywania problemów, w szczególności matematycznych
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
5.Diagnozowanie oczekiwań rodziców w zakresie rozwoju kompetencji matematycznych
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
|
|
Lider zespołu do spraw ewaluacji
|
Zbiorcze
arkusze kwestionariuszy ankiet
|
II. CEL EWALUACJI:
Pozyskanie informacji o aktualnej działalności Gminnego Przedszkola w Rogowie na rzecz wspomagania rozwoju dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE
Zebranie informacji na temat:
1. Form wspomagania rozwoju dzieci.
2. Efektywności wspomagania rozwoju dzieci.
III WYMAGANIE:
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA.
- W jaki sposób przedszkole diagnozuje potrzeby dzieci?
- Czy przedszkole współpracuje z innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, zgodnie z ich potrzebami i sytuacją społeczną?
- W jaki sposób nauczyciele planują pracę z dzieckiem, które wymaga indywidualnego wsparcia?
- Czy w przedszkolu organizowane są zajęcia wspierające rozwój dziecka?
- Czy wsparcie jakie otrzymują dzieci jest w opinii badanych wystarczające?
- Jakie formy pomocy uzyskały dzieci o specyficznych potrzebach?
- W jaki sposób przedszkole współpracuje z rodzicami dzieci wymagającymi wsparcia?
METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem
Analiza dokumentacji pedagogicznej
Obserwacja
V. Harmonogram ewaluacji
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy i prezentacji
danych
|
1.Diagnoza efektywności działań podejmowanych na rzecz rozwoju dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.
|
Obserwacja pedagogiczna
arkusz obserwacji
|
|
Lider zespołu zadaniowego,
nauczyciele
poszczególnych grup
|
Zbiorczy arkusz obserwacji
|
2.Analiza dokumentacji pod kątem wdrażania różnorodnych form i metod pracy z dziećmi z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.
|
Analiza dokumentów:
plany miesięczne,
dzienniki zajęć, dzienniki zajęć dodatkowych – koło informatyczne, badawcze, plastyczne, logopedyczne
harmonogramy konkursów
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz dokumentacji
|
3. Lustracja sal pod kątem tworzenia różnorodnych kącików tematycznych
|
Lustracja
Arkusz lustracji sali zajęć
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz
lustracji
|
4. Obserwacja zajęć pod kątem dostosowania do indywidualnych potrzeb dzieci
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
5.Diagnozowanie przedszkola jako instytucji wspomagającej rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb
|
Ankieta dla nauczycieli
|
|
Dyrektor
Lider zespołu zadaniowego
|
Arkusz zbiorczy ankiety
|
|