Harmonogram ewaluacji wewnętrznej 2017/2018 |
poniedziałek, 25 września 2017 09:35 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HARMONOGRAM EWALUACJI GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE NA ROK SZKOLNY 2017/2018
I. CEL EWALUACJI: Podniesienie jakości edukacji matematycznej zgodnie z wdrażaną nową podstawą programową kształcenia ogólnego. II. CELE SZCZEGÓŁOWE Zebranie informacji na temat: 1.poziomu kompetencji matematycznych dzieci 2.czy nabyte kompetencje matematyczne przyczyniają się do osiągania sukcesów edukacyjnych dzieci, 3.w jaki sposób nauczyciele realizują podstawę programową w szczególności dotyczącą nabywania umiejętności matematycznych, III WYMAGANIE: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania kompetencji matematycznych.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA. 1.Jaki jest poziom kompetencji matematycznych dzieci ? 2. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu rozwijania zainteresowań matematycznych wśród dzieci? 3. Jaka jest efektywność działań podejmowanych w przedszkolu z zakresu pojęć matematycznych? 4. Czy w naszym przedszkolu organizuje się konkursy matematyczne? Jaki jest tego efekt? Czy wpływa to na wzrost kompetencji matematycznych? 5. W jaki sposób nauczyciele wpływają na poszerzanie zainteresowań matematycznych? 6. Czy w przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz, jakie są tego potwierdzenia ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematycznych? 7.Czy w przedszkolu realizuje się treści podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji matematycznych? 8.Czy przedszkole wzbogaca swoje zasoby w pomoce matematyczne? 9. Czy w grupach zorganizowane są kąciki matematyczne? 10. Jakie działania podejmuje przedszkole w środowisku lokalnym w celu rozwijania zainteresowań matematycznych wśród dzieci? METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem Analiza dokumentacji pedagogicznej Obserwacja V. Harmonogram ewaluacji
II. CEL EWALUACJI: Zebranie informacji na temat działań podejmowanych w przedszkolu na rzecz upowszechniania wiedzy o prawach dziecka, wprowadzania dzieci w świat wartości, kształtowania postaw tolerancji. II. CELE SZCZEGÓŁOWE Zebranie informacji na temat: 1.poziomu znajomości swoich praw przez dzieci , 2. czy świadomość własnych praw wpływa na kształtowanie postaw tolerancji wśród dzieci, 3. w jaki sposób nauczyciele wprowadzają dzieci w świat wartości, III WYMAGANIE: Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne. IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA. 1.Jaki jest poziom znajomości swoich praw przez dzieci? 2. Czy w przedszkolu organizowane są zajęcia wprowadzające w świat wartości i praw dzieci? 3. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu upowszechniania wiedzy o prawach dziecka, wprowadzania dzieci w świat wartości i kształtowania postaw tolerancji? 4.Czy przedszkole przygotowuje do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbania o zdrowie psychiczne z wykorzystaniem naturalnych sytuacji pojawiających się w przedszkolu oraz w sytuacjach zadaniowych uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań dzieci? 5.Czy dzieci respektują prawa i obowiązki swoje oraz innych osób ? 6.Czy dzieci przejawiają poczucie własnej wartości jako osoby, wyrażają szacunek wobec innych osób i przestrzegają tych wartości? 7.Czy dzieci przyjmują, respektują i tworzą zasady zabaw w grupie, współdziałają z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku? 8.Czy poziom samoświadomości swoich praw wpływa na kształtowanie postaw tolerancji?
METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem Analiza dokumentacji pedagogicznej Obserwacja V. Harmonogram ewaluacji
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawiony: poniedziałek, 25 września 2017 09:38 |