Roczny Plan Pracy Przedszkola w roku szkolnym 2017/2018 |
wtorek, 19 września 2017 08:20 | |||
ROCZNY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE ROK SZKOLNY 2017/2018 Podstawa prawna:
( Dz. U. z 2017, poz.1658),
PLAN PRACY ZOSTAŁ OPRACOWANY NA PODSTAWIE:
WNIOSKI WYNIKAJĄCE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO z roku 2016/2017
PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY PRZEDSZKOLA W ROKU SZKOLNYM 2017/2018:
Cele:
Cele:
- poznanie stron internetowych dla dzieci - korzystanie z gier i zbaw dostosowanych do wieku i możliwości dzieci - przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa podczas zabaw z komputerem - rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego
RODZAJ DZIAŁANIA : DZIECI 1. Z matematyką na Ty –rozwijanie i doskonalenie umiejętności i wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczo-matematycznej . * Diagnozowanie poziomu rozwoju dzieci, ich potrzeb i możliwości * Stosowanie aktywizujących i zróżnicowanych metod pracy z dziećmi * Organizowanie i prowadzenie działań wynikających z założeń podstawy programowej oraz realizowanych programów wychowania przedszkolnego
* udział w konkursach i quizach matemat-przyrod. * udział dzieci w zabawach o wątku matematyczno-przyrodniczym w kącikach zainteresowań * Rozwijanie współpracy z instytucjami lokalnymi działającymi na rzecz edukacji ( LZD.SGGW.CEPL)
2. Z komputerem za pan brat –rozwijanie i doskonalenie kompetencji informatycznych dzieci . * Diagnozowanie poziomu rozwoju dzieci, ich potrzeb i możliwości * Stosowanie aktywizujących i zróżnicowanych metod pracy z dziećmi * Organizowanie i prowadzenie działań wynikających z założeń podstawy programowej oraz realizowanych programów wychowania przedszkolnego * udział w zajęciach Koła Informatycznego * udział dzieci w zabawach z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych w oparciu o właściwe programy komputerowe
3. W świecie wartości – kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji wobec siebie i innych Stosownie metod aktywizujących Udział dzieci w: *Zabawach i ćwiczeniach integracyjnych *Pedagogika zabawy Klanza *Techniki relaksacyjne *Zabawy paluszkowe *Zabawy rozwijające empatię u dzieci *,,Gimnastyka mózgu Dennisona” * Muzykoterapia * Metoda ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne * Drama * Bajkoterapia * Konwencja Praw Dziecka – kącik z prawami i obowiązkami * udział w spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów *„Kodeks Przedszkolaka” – ustalenie praw i obowiązków podczas tworzenia grupowych kodeksów * Przestrzeganie i realizowanie zasad wdrożonego programu wychowawczo-profilaktycznego *udział w zabawach dydaktycznych wynikających z Konwencji Praw Dziecka ( prawo do szacunku, bycia sobą , do radości , miłości) *udział w akcjach charytatywnych * poznawanie właściwych zachowań na podstawie wysłuchanych treści literackich * kształtowanie postawy życzliwości i serdeczności wobec wszystkich *kształtowanie tolerancji wobec innych RODZAJ DZIAŁANIA: NAUCZYCIELE 1. Z matematyką na Ty –rozwijanie i doskonalenie umiejętności i wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczo-matematycznej .
2. Z komputerem za pan brat –rozwijanie i doskonalenie kompetencji informatycznych dzieci .
3.W świecie wartości – kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji wobec siebie i innych Kształtowanie świadomości do akceptacji siebie i innych oraz przestrzegania zasad tolerancji Stosownie metod aktywizujących *Zabawach i ćwiczeniach integracyjnych *Pedagogika zabawy Klanza *Techniki relaksacyjne *Zabawy paluszkowe *Zabawy rozwijające empatię u dzieci * gry i zabawy ruchowe *,,Gimnastyka mózgu Dennisona” * Muzykoterapia * Metoda ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne * Drama, Bajkoterapia * Konwencja Praw Dziecka – kącik z prawami i obowiązkami * współpraca z GOPS - organizowanie konkursów wewnątrz przedszkolnych o w/w tematyce - organizowanie spotkań z przedstawicielami różnych zawodów - prowadzenie warsztatów dla rodziców i dzieci - udział dzieci w programach edukacyjnych organizowanych przez firmy zewnętrzne - realizacja innowacji pedagogicznej
- zajęciach sportowych - terenowych - różnego rodzaju wycieczkach - rodzinnym festynie sportowym 5. Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego
6. Wzięcie udziału w ewaluacji działań w odniesieniu do głównych kierunków pracy w roku szkolnym 2017/2018 RODZAJ DZIAŁANIA: RODZICE 1.Organizowanie spotkań grupowych w celu: - Zapoznanie rodziców z organizacją i działalnością przedszkola, zmianami w ustawie o systemie oświaty, nowymi formami płatności za przedszkole, - Zapoznanie rodziców z dokumentami prawnymi, m. in. Statutem przedszkola, Procedurą przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, Podstawą Programowa, Program wychowawczym, Programem Opiekuńczym, Strategią działań wychowawczych i zapobiegawczych, Rocznym Planem Pracy Przedszkola, Koncepcją Pracy. - Przedstawienie rodzicom wniosków z przeprowadzonych ewaluacji wewnętrznych w roku szkolnym 2016/2017 - Przedstawienie rodzicom Kodeksu zachowania się przedszkolaka- respektowanie zasad przez dzieci - zapoznanie rodziców z głównymi ideami i treściami innowacyjnego programu dotyczącego dwujęzyczności w przedszkolu - Współpraca Rady Rodziców z organami przedszkola. Współpraca dotyczy m.in.: - opiniowanie projektu planu finansowego przedszkola składanego przez dyrektora, - wspierania działalności przedszkola poprzez gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. - oceny pracy nauczyciela; -zagadnień wychowawczych i dydaktycznych.; - Rada Rodziców współpracuje z pozostałymi organami przedszkola oraz wydatkuje fundusze zgodnie z regulaminem swojej działalności. - zapoznania rodziców z działaniami przedszkola na rzecz zdrowia - informowania rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu, - zapoznania rodziców z „Podstawą programową wychowania przedszkolnego” i włączenia ich do kształtowania u dzieci wiadomości i umiejętności w niej zawartych, - przekazywania rodzicom rzetelnej informacji na temat dzieci, ich zachowania i rozwoju, a także włączenia ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności na jakie natrafiają, - zachęcania rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola np.: ustalania i zatwierdzania harmonogramu wycieczek, wspólnego organizowania wydarzeń, w których biorą udział dzieci, tworzenia dekoracji, wzbogacania sal zajęć w środki dydaktyczne, współtworzenie menu - zapoznania rodziców z ofertami programowymi szkół 2. Prowadzenie konsultacji indywidualnych. 3. Aktualizacja kącika dla rodziców w szatni 4. Udział rodziców w zajęciach otwartych metodą warsztatową 5.Zaproszenie na spotkania z rodzicami specjalistów: logopedę, psychologa – porady jak poradzić sobie z agresją 6. Przeprowadzanie badań związanych z problemami i oczekiwaniami rodziców. 7. Systematyczne włączanie rodziców do przygotowywania i wystawiania przedstawień zarówno na terenie przedszkola ,jak i poza nim. 8. Warsztaty teatralne , kulinarne z rodzicami 9. Sponsoring pomocy do stworzenia optymalnego klimatu zajęć . 10. Zachęcenie rodziców do czytania bajek, które znajdują się w innowacji oraz zamieszczone na stronie internetowej naszego przedszkola. 11.Wspieranie działań nauczycieli poprzez doposażenie kącików aktywności 12.Finansowanie wyjazdów swoich dzieci np.: na wycieczki 13. Udział rodziców w: a. uroczystościach przedszkolnych b. zajęciach otwartych prowadzonych przez instruktorów zajęć dodatkowych c. „Dniach Otwartych” d. spotkaniach adaptacyjnych dla dzieci nowo przyjętych 14. Śledzenie wydarzeń przedszkola na stronie internetowej oraz poprzez gazetkę przedszkolną „Gazetka przedszkolaka" 15.Wzięcie udziału w ewaluacji działań w odniesieniu do głównych kierunków pracy w roku szkolnym 2017/2018. 16. „Skrzynki uwag i propozycji rodziców” RODZAJE DZIAŁAŃ: PRACOWNICY ADMINISTRACJI I OBSŁUGI 1.Realizacja działań związanych z bezpieczeństwem dzieci:
2.Organizowanie przez intendenta i kucharkę szwedzkiego stołu 3. Opracowywanie menu : kucharz, intendent, przedstawiciel Rady Rodziców
|
|||
Poprawiony: wtorek, 19 września 2017 08:31 |