Procedura organizacji zajęć terapii pedagogicznej w przedszkolu |
wtorek, 13 marca 2018 10:55 | |||
PROCEDURA ORGANIZACJI ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ W GMINNYM PRZEDSZKOLU W ROGOWIE Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2017, poz. 1591 ) Rozpoznanie potrzeb dziecka. Może to zrobić:
2 Zwrócenie się z wnioskiem do dyrektora przedszkola o udzielenie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu może być udzielana na wniosek m.in.: Jeśli z inicjatywą udzielenia dziecku pomocy ma wystąpić inna niż rodzic osoba, najpierw należy o tym poinformować rodziców. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne (§ 3 rozporządzenia)
3 Wskazanie, w jakiej formie powinna być udzielona dziecku pomoc. Dyrektor przedszkola ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane. 4 Podjęcie decyzji przez dyrektor przedszkola o objęciu dziecka wskazaną formą pomocy. O objęciu dziecka zajęciami specjalistycznymi decyduje dyrektor przedszkola. 5 Zorganizowanie pomocy przez dyrektora. Do organizacji zajęć należy:
6 Monitorowanie przez dyrektora efektów udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Udział dziecka zajęciach specjalistycznych trwa do czasu złagodzenia bądź wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia dziecka daną formą pomocy (§ 13 ust. 6 rozporządzenia) 7 Podjęcie przez dyrektora decyzji o zakończeniu udzielania dziecku pomocy w formie zajęć specjalistycznych.
Procedura przyjęta zarządzeniem wewnętrznym dyrektora Nr11/17/18 z dnia 15 października 2017r.
|
|||
Poprawiony: wtorek, 13 marca 2018 10:56 |