"Ufoludek" - zajęcia dla 5, 6 latków. |
środa, 14 kwietnia 2021 10:03 | |||
1.Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica., Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty, a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa. Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie. Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali. Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie? Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam. Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką. Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje. • Rozmowa z dzieckiem na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty? • Wyjaśnianie pojęcia ufoludek. Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet. 2. "Rakieta kosmiczna" – wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem plastikowej butelki po napojach. 3. Opowieść ruchowa przy muzyce – "Wyprawa na nieznaną planetę". Nagranie spokojnej melodii. Dziecko naśladuje czynności, które pokazuje i o których opowiada rodzic. Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej. 4.Ćwiczenia artykulacyjne " Mowa kosmitów". Dziecko powtarza za rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi… • Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie
|
|||
Poprawiony: środa, 14 kwietnia 2021 10:05 |