,,W gospodarstwie" zajęcia dla 3-4 latków (utrwalenie wiadomości). |
poniedziałek, 27 kwietnia 2020 08:04 | |||
1. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach. Bywa siwy, gniady, kary, Za kości rzucone Dobre ma zwyczaje Zawsze blisko krowy W nocnej ciszy Ma długie uszy, Dzięki niej na zimę Chodzi po podwórku W każdej wsi jest taki budzik, Maleńkie, puszyste, 2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny. Dziecko powtarza fragmenty naśladując „mowę” zwierząt. Idzie gąska po podwórku. Za nią gąski – jak po sznurku. Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Mama gąska zagęgała, bo przywitać wiosnę chciała. Małe gąski też gęgały, wiosnę także witać chciały. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską. Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale! – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Nawet kotka, choć ciut głucha, też muzyków chce posłuchać. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Po przeczytaniu rodzic pyta dziecko: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wsi? Rodzic powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? 3. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku, rozpoznawanie zwierząt ( figurki) za pomocą dotyku, nazywanie ich, dzielenie nazw na sylaby.
|