Potęga wody.Zadania dla 5,6 latków. |
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 07:29 | |||
1. Zabawa na powitanie:
Witam tych , którzy lubią pić wodę gazowaną Witam tych , którzy lubią pić wodę niegazowaną Witam tych , którzy lubią pić sok Witam tych , którzy lubią pić herbatę 2. Zagadka słuchowa „ Odgłosy wody” https://www.youtube.com/watch?v=tAnOhMQ6GDg 3. Zabawy badawcze z wodą: dzbanek z wodą 4. Woda wokół nas – rozwiązywanie zagadek, Służy do mycia, służy do picia. Bez niej na ziemi nie byłoby życia. (woda)
Mieszkam wysoko na niebie, ale na Ziemi, tam w dole, gdy tylko mnie zobaczą chwytają za parasole. (chmura)
Zimny, biały z nieba leci, bardzo go lubicie dzieci. A gdy słońce mocniej grzeje, to się woda z niego leje. (śnieg)
Cieszy się gleba, gdy on spada z nieba. (deszcz)
Ma na dnie piasek albo kamienie. Do morza spieszy wciąż niestrudzenie. (rzeka)
Rankiem srebrzy się na łące. Potem wysuszy ją słońce. (rosa) A teraz dzieciaki zastanówcie się :co wspólnego łączy te zagadki 5. Obejrzyjcie film edukacyjny „Woda - mamo, tato, co wy na to?” https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM Porozmawiajcie z rodzicami o znaczeniu wody w przyrodzie i konieczności jej oszczędzania. 6. Zabawa ruchowa „ Krople deszczu”- spacerowanie po pokoju. Na sygnał deszcz- kucamy i stukamy palcami o podłogę., powtarzając słowa: kap, kap. Zabawę można kilka razy powtórzyć. 7.Wprowadzenie litery h: małej wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu :herbata. - analiza i synteza słuchowa słowa herbata -budowanie schematu słowa herbata - budowanie schematu słowa Henryk - odkrywanie litery h, H -określanie przez dzieci czy litera h jest spółgłoską czy samogłoską, - kreślenie kształtu liter h, H pisanych w powietrzu, na podłodze, na tacy z mąką lub kaszą manną
Link do kart pracy z literką : https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-h/ Link do karty pracy dla 5-latków. Odszukaj w obwodzie literę H i popraw ją po śladzie. https://www.printoteka.pl/cg/materials/item/1796 Polecam również stronę www.pisupisu.pl do ćwiczeń online. 8. Eksperymenty z wodą; dla chętnych dzieci
Do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty: ołówek, kamień, moneta, gwóźdź, piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, magnes, plastikowy klocek. Obserwujemy i omawiamy, co dzieje się z tymi przedmiotami. Następnie wrzucamy: skruszony styropian, piórko, piłeczkę pingpongową, kawałeczek drewna, papier i inne lekkie przedmioty – omówcie co dzieje się z tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują. Wyjaśnienie: Po wykonaniu doświadczenia, dzieci wymieniają przedmioty, które pływały po wodzie i które zatonęły. Zauważają, że ciężkie przedmioty toną, a lekkie unoszą się na powierzchni wody. Rodzic zwraca uwagę dzieci na fakt, że wielkość przedmiotu nie ma wpływu na to, czy on pływa, czy tonie - duży kawałek styropianu pływał, mała moneta utonęła.
Nalejcie wodę o różnej temperaturze do trzech szklanek, wsypcie 1 łyżeczkę cukru i zamieszajcie. Zaobserwujcie, gdzie szybciej rozpuścił się cukier. Wyjaśnienie: W ciepłej wodzie cukier szybciej się rozpuszcza.
A na koniec Drodzy Rodzice i dzieci zachęcamy was do korzystania ze strony https://wolewode.pl/ Jako przedszkole bierzemy udział w programie edukacyjnym "Mamo, tato wolę wodę" i możecie tam znaleźć dużo ciekawych informacji, zabaw oraz gier związanych z wodą i zdrowym stylem życia. Korzystajcie z tej strony nie tylko w czasie trwania pandemii , lecz zawsze kiedy przyjdzie wam na to ochota :)
|
|||
Poprawiony: poniedziałek, 20 kwietnia 2020 07:50 |