Dzień dobry! Rozpoczynamy kolejne zajęcia w piątkowy poranek :)
Zadanie nr. 1 Posłuchaj i odpowiedz na pytania. "Marcowe ubrania" -rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza.
Chory kotek
Wyszedł kotek na deszczyk, Dostał kaszlu i dreszczy. Boli głowa i oczy, Nogi w błocie przemoczył. Kładzie mama koteczka Do ciepłego łóżeczka. Bierze syna za rączkę: ,,Oj, masz, kotku, gorączkę." Przyszedł tatuś wieczorem Z siwym panem doktorem. ,,Ratuj, panie doktorze, Bo synkowi wciąż gorzej!" Doktor synka opukał, Okularów poszukał I powiada: ,,Dam ziółka, Będzie zdrowy jak pszczółka. Dam i proszki na dreszcze, Niech przeleży dzień jeszcze, Ale lepsze niż proszki Są na dreszcze kaloszki."
- W jaką pogodę wyszedł kotek na dwór?
- Co bolało kotka?
- Kogo przyprowadził tata?
- Co przepisał doktor dla kotka?
- Jak Twoim zdaniem kotek powinien się ubrać wychodząc w taką pogodę na dwór?
- Zadanie nr.2 „Zakładam mój sweter”- zabawa kształtująca umiejętność zapinania i rozpinania guzików. Dajemy dziecku sweter zapinany na guziki i prosimy, by samodzielnie rozpięło i zapięło guziki. Prosimy o kilkukrotne powtórzenie zadania.
- Zadanie nr.3 "Zaszyfrowane wyrazy". Odszyfruj zakodowane wyrazy. Każdy obrazek przedstawia inną literę, rozszyfruj je a dowiesz się co jest napisane. Postaraj się samodzielnie odczytać. Jeśli masz ochotę razem z rodzicami, stwórz swoje zaszyfrowane wyrazy. :)
- A teraz się troszkę poruszamy. jest to jedna z naszych ulubionych zabaw ruchowych w przedszkolu, która świetnie rozładowuje nagromadzoną energię. Poniżej wstawiam do niej link na youtube.
- https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
- Zabawa matematyczna "Liczymy guziki na bluzce". Do tego zadania będą potrzebne nam guziki , kostka do gry oraz ulubiona bluzka naszej pociechy. Jest to zabawa matematyczna kształtująca umiejętność dodawania i odejmowania - także zrobimy sobie małą powtórkę naszej wiedzy. :) Do zabawy może dołączyć rodzeństwo. Dziecko rzuca kostką do gry, następnie liczy oczka na kostce i układa lub zabiera guziki z bluzki. Doskonalenie logicznego myślenia w trakcie ustalania i szukania możliwych rozwiązań (czy możemy zabrać lub dołożyć guziki). Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu elementów. Powodzenia !
|