cele i zadania przedszkola :
Pracujemy z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat, które są swoistymi indywidualnościami, z których każda jest specyficzną jednością psycho-fizyczno-duchową, dla której jej własne różnorodne działanie dostarczające doświadczeń jest podstawą rozwoju.
Rozumiejąc proces edukacyjny małego dziecka jako wspieranie jego rozwoju i samodoskonalenia, mając świadomość czekających dziecko wyzwań ze strony współczesnego świata, stawiamy sobie cele, których realizacja pozwoli dziecku funkcjonować w dynamicznie zmieniających się warunkach.
Uczymy dzieci:
- Budowania "obrazu siebie" w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-To przez stwarzanie odpowiednich warunków.
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem - słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
- Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości - bliższej i dalszej.
- Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.
Zadaniem edukacyjnym Przedszkola jest:
- Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko dorasta.
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym
- środowiskiem oraz umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
- Kształtowanie podstawowych postaw moralnych:
- życzliwości
- tolerancji
- sprawiedliwości
- uczciwości
- odpowiedzialności
- Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą.
- Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umówione sygnały, dotyczące
- różnych sposobów zachowań i ustawień w zabawach, grach i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Ukazywanie piękna przyrody
- Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania i mówienia.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych
- pojęć matematycznych związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi
- przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
- Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć, zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki,brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.
|