RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ w roku szkolnym 2012/2013 |
poniedziałek, 26 sierpnia 2013 12:47 | |||
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
Zespół ewaluacyjny: lider zespołu: Iwona Witkowska członkowie: Danuta Herman Ewa Kwiatkowska Anna Jabłońska
Rogów 28.06.2013r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ CELE EWALUACJI : • zdiagnozowanie potrzeb przedszkola i jej klientów w zakresie wprowadzenia zmian do koncepcji pracy Gminnego Przedszkola w Rogowie • poprawa stanu bezpieczeństwa w przedszkolu OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI WYNIKI EWALUACJI OBSZAR: 2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych. WYMAGANIA – POZIOM B 2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy PYTANIA KLUCZOWE: • Czy koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb? • Czy koncepcja pracy przedszkola jest znana i akceptowana przez rodziców? CO ROBIMY DOBRZE ? 1. Nauczyciele uczestniczyli w procesie planowania i opracowania koncepcji pracy przedszkola. 2. Nauczyciele i rodzice, znają i akceptują koncepcje pracy szkoły, co potwierdzają dane zebrane ze wszystkich źródeł. 3.Według badanych nauczycieli i rodziców koncepcja posiada jasno określone i kierunki i cele działania. 4. Nauczyciele biorący udział w badaniu są zdania, ze koncepcja pracy jest adekwatna i dostosowana do potrzeb dzieci i lokalnego środowiska. 5. Wszyscy nauczyciele uważają, że przedszkole planuje i realizuje zadania kluczowe określone w koncepcji. 6. W opinii 100% nauczycieli i ponad 80% rodziców koncepcja pracy uwzględnia poprawę efektywności pracy przedszkola. 7. Nauczyciele wśród mocnych stron koncepcji wyróżniają: odnoszenie do różnych obszarów funkcjonowania przedszkola, jasno określone cele i zadania do których przedszkole dąży, stanowi podstawę do innych planów opracowanych w przedszkolu. 8. Zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy przedszkola. CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA? Brak problemów w badanym obszarze CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA Mimo, że zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy przedszkola, to obowiązkiem naszym jest permanentne czuwanie nad jej realizacją analizowanie i modyfikowanie w razie potrzeb. WYNIKI EWALUACJI OBSZAR: 1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Wymagania – poziom B Wymaganie: Respektowane są normy społeczne. • Czy przedszkole diagnozuje działania i potrzeby w zakresie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci? • Czy nauczyciele znają przepisy prawa związane z bezpieczeństwem dzieci i ich przestrzegają? • Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy na terenie przedszkola i poza nim? • Czy w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka? • Czy rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola i ich odbiór? • Czy rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem, stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała? • Czy rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu? • Czy rodzice dbają o zapewnienie bezpieczeństwa dziecka podczas przyprowadzania i odbierania z przedszkola?
CO ROBIMY DOBRZE ? 1. W opinii 94% rodziców oraz 75% nauczycieli budynek, pomieszczenia i wyposażenie przedszkola oraz organizacja zajęć raczej odpowiadają wymogom bezpieczeństwa i higieny pracy . 2. Według ankietowanych dzieci podczas pobytu w przedszkolu mają zapewnioną odpowiednią opiekę. 3. Respondenci wyrażają opinię, że w przedszkolu rozpoznawane są potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa oraz podejmowane są działania zapewniające bezpieczeństwo i higienę pracy. 4. Według rodziców i nauczycieli dzieci zapoznawane są z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi w przedszkolu. 5. Obje grupy badanych uważa, że w przedszkolu przestrzegane są przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. 6. 100% nauczycieli i 86% rodziców twierdzi, że sprzęt znajdujący się w ogrodzie przedszkolnym jest bezpieczny. 7. 100% ankietowanych wyraża opinię, że w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka 8.100% badanych uważa, że rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola i ich odbiór. 9. Rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem, stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała. 10.Rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu? CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA? Mimo pozytywnej opinii rodziców oraz nauczycieli budynek i pomieszczenia wymagają modernizacji dla poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy . CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA Zaplanowane czynności wynikające ze słabych stron: 1. Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola. WYNIKI EWALUACJI OBSZAR: 4.ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM. Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola Wymagania – poziom B 4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie. PYTANIA KLUCZOWE: • Czy przedszkole zapewnia odpowiednie warunki BHP ? • Czy systematycznie analizuje się stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu? • Czy podejmowane działania zmierzają do poprawy bezpieczeństwa? • Czy personel przedszkola dba o zapewnienie odpowiednich warunków organizowania zabaw ( usunięcie uszkodzonych elementów, czystość i higiena na sali i placu zabaw) CO ROBIMY DOBRZE ? 1. Systematycznie analizowany jest stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu. 2.Przeprowadzone kontrole oraz bezpośrednia lustracja wpływa na podejmowanie działań zmierzających do poprawy higieny bezpieczeństwa Zalecenia na kolejny rok szkolny:
Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola. Sposób wykorzystania wyników ewaluacji: Wyniki ewaluacji wewnętrznej zostaną wykorzystane do poprawienia jakości pracy przedszkola. Wyniki zostaną przedstawione na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Z wynikami zostaną zapoznani wszyscy klienci przedszkola na stronie internetowej
|
|||
Poprawiony: poniedziałek, 26 sierpnia 2013 12:57 |