Harmonogram ewaluacji wewnętrznej 2016/2017 |
czwartek, 15 września 2016 13:18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2016/2017
Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i rodziców . II. CELE SZCZEGÓŁOWE Zebranie informacji na temat: 1.poziomu kompetencji czytelniczych dzieci , 2.upowszechnienia czytelnictwa wśród dzieci i rodziców, 3.czy nabyte kompetencje czytelnicze przyczyniają się do osiągania sukcesów edukacyjnych dzieci, 4.w jaki sposób nauczyciele realizują podstawę programową w szczególności dotyczącą nabywania umiejętności czytelniczych,
III WYMAGANIE: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechniania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA. 1.Jaki jest poziom kompetencji czytelniczych dzieci ? 2. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród dzieci? 3.W jaki sposób w naszym przedszkolu jest upowszechniane czytelnictwo wśród dzieci i jakie są tego efekty? 4.Czy w przedszkolu organizuje się spotkania z autorami książek, warsztaty aktywizujące czytelnictwo? Jaki jest tego efekt? 5. Czy w naszym przedszkolu organizuje się konkursy czytelnicze? Jaki jest tego efekt? Czy wpływa to na wzrost kompetencji czytelniczych? 6. W jaki sposób nauczyciele wpływają na poszerzanie zainteresowań i zamiłowań czytelniczych? 7. Czy w przedszkolu prowadzi się analizę czytelnictwa dzieci ? W jaki sposób jest to udokumentowane? 8. Czy w przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz, jakie są potwierdzenia ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji czytelniczych? 9.Czy w przedszkolu realizuje się treści podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji czytelniczych? 10.Czy przedszkole systematycznie wzbogaca zasoby biblioteki? O jakie pozycje czytelnicze wzbogacane są zasoby biblioteki? 11. Czy w grupach zorganizowane są kąciki czytelnicze? 12. Czy nauczyciele współpracują z bibliotekarzami w zakresie upowszechniania czytelnictwa wśród dzieci ? W jaki sposób się to odbywa i jakie są tego efekty? 13. Jakie działania z rodzicami i jak często podejmuje przedszkole w celu rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród dzieci? 14. Jakie działania i jak często podejmuje przedszkole w środowisku lokalnym w celu rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród dzieci? METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
V. Harmonogram ewaluacji
Ocena skuteczności tworzenia warunków do rozwijania kompetencji informatycznych dzieci. II. CELE SZCZEGÓŁOWE Zebranie informacji na temat: 1.poziomu kompetencji informatycznych dzieci , 2. czy nabyte kompetencje informatyczne przyczyniają się do osiągania sukcesów edukacyjnych dzieci, 3. w jaki sposób nauczyciele rozwijają kompetencje informatyczne u dzieci, 4. W jaki sposób nauczyciele planują zajęcia z wykorzystaniem środków multimedialnych III WYMAGANIE: Dzieci są aktywne IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA. 1.Jaki jest poziom kompetencji informatycznych dzieci ? 2. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu rozwijania zainteresowań informatycznych ? 3. Czy w przedszkolu organizowane są konkursy z wykorzystaniem multimedialnych programów edukacyjnych? 4. W jaki sposób nauczyciele wpływają na poszerzanie zainteresowań i zamiłowań informatycznych ? 5. Czy w przedszkolu prowadzone są zajęcia dodatkowe tj. koło informatyczne? 6. Czy dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej i wykorzystując multimedia. 7.Czy przedszkole wyposażone jest w sprzęty multimedialne? 8.Czy w salach jest organizowana wystawa prac wykonywanych podczas zajęć Koła Informatycznego. 9. Czy w salach są stworzone kąciki komputerowe ? 10. Czy nauczyciele współpracują z informatykiem w celu podnoszenia swoich kompetencji informatycznych ? W jaki sposób się to odbywa i jakie są tego efekty? 11. Jakie działania z rodzicami i jak często podejmuje przedszkole w celu uświadamiania zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego korzystania z Internetu? Czy istnieje kącik informacji dotyczący bezpiecznego surfowania po Internecie? 12. Jak często nauczyciele planują zajęcia edukacyjne z wykorzystywaniem sprzętu multimedialnego? 13. Które metody i formy pracy z zakresu kompetencji informatycznych aktywizują dzieci? METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
V. Harmonogram ewaluacji
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawiony: czwartek, 15 września 2016 13:21 |