strona główna regulaminy harmonogram ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2013/2014
harmonogram ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2013/2014 Drukuj Email
środa, 04 września 2013 13:38

HARMONOGRAM EWALUACJI

GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE

NA ROK SZKOLNY 2013/2014

CELE EWALUACJI :

  • zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie kształtowania nawyków  i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych,
  • ocena potrzeb przedszkola i rodziców w zakresie wzajemnej współpracy

 

PRZEDMIOT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

 

Wymagania – poziom B

Respektowane są normy społeczne.

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

PYTANIA KLUCZOWE:

 

  • Czy w przedszkolu podejmowane są działania prozdrowotne ?
  • Czy podejmowane działania z zakresu promocji zdrowia są monitorowane i w razie potrzeby modyfikowane?
  • Czy w przedszkolu , wspólnie z rodzicami, analizuje się, ocenia i w razie potrzeby modyfikuje podejmowane działania prozdrowotne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmocnienie właściwych zachowań?

Działanie

Metody

i narzędzia zbierania danych, dowody

Termin

Odpowiedzialni

Formy analizy

i prezentacji

danych

1. Wdrażanie innowacji

o tematyce prozdrowotnej

„ Zdrowie najważniejszym dobrem i wartością człowieka – kształtowanie postaw prozdrowotnych dzieci w wieku przedszkolnym”.

 

Dokumentacja dotycząca innowacji, ewaluacja innowacji

 

 

 

X.2013-VI.2014

 

wychowawcy grup

zespół do spraw ewaluacji

 

 

Arkusz ewaluacji

innowacji

2. Analizowanie zapisów

w dzienniku pod kątem  
realizacji działań
prozdrowotnych

Analiza dokumentacji

- arkusz analizy dokumentacji

 

 

grudzień 2013

 

marzec 2013

 

 

 

dyrektor

 

arkusz zbiorczy analizy dokumentacji

3. Badanie wśród nauczycieli

i rodziców stopnia

realizacji działań  
prozdrowotnych

 

Ankietowanie

- kwestionariusz

ankiety

 

Arkusze zbiorcze z wynikami

II. 2014

zespół do spraw ewaluacji

Opracowanie arkuszy zbiorczych

 

 

 

4. Realizacja projektów  ogólnopolskich o tematyce prozdrowotnej

Analiza dokumentacji,

ankietowanie nauczycieli

 

programy, certyfikaty, osiągnięcia, dyplomy, informacje na stronie www

 

V. 2014

zespół do spraw ewaluacji,

dyrektor

arkusz zbiorczy analizy dokumentacji

5. Włączenie rodziców do realizacji działań w zakresie profilaktyki zdrowia ich dzieci.

Analiza dokumentacji

 

II.2014

wychowawcy grup

 

Dokumentacja wychowawcy grup

Protokół                     z zebrań

z rodzicami

 

6. Upowszechnianie prozdrowotnych działań przedszkola na stronie internetowej

informacje o realizowanych projektach i działaniach prozdrowotnych

cały rok

wychowawcy grup

 

Strona internetowa przedszkola

 

Wymagania – poziom B

Rodzice są partnerami przedszkola

 

PYTANIA KLUCZOWE:

  • Czy przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy modyfikując ją?
  • Czy rodzice współdecydują w sprawach przedszkola  i uczestniczą w podejmowanych działaniach?
  • Czy przedszkole współpracuje z rodzicami na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola?
    • Czy w przedszkolu realizowane są inicjatywy rodziców na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola?

Zadania

Metody i narzędzia zbierania danych, dowody

Termin

Odpowiedzialni

Formy analizy

i prezentacji

danych

1. Opracowanie i realizacja planu

współpracy z rodzicami

Plan współpracy

IX2013- VI.2014

wychowawcy grup

Arkusz dokumentacji

2.Realizowanie działań wynikających z inicjatywy rodziców lub przedszkola na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola.

Analiza dokumentacji

 

cały rok

wychowawcy grup

 

Dokumentacja wychowawcy grup i dyrektora

 

3. Pozyskiwanie od rodziców                     i pracowników przedszkola opinii na temat działań i potrzeb przedszkola w zakresie wzajemnej współpracy.

 

Ankietowanie:

rodziców i personel przedszkola

 

 

październik

2013 r.

 

 

 

 

lider zespołu do spraw ewaluacji

 

 

Opracowanie arkuszy zbiorczych

4. Analiza dokumentacji związanej

ze współpracą z rodzicami

 

 

Analiza dokumentacji nauczycieli

( plan współpracy z rodzicami, protokoły zebrań z rodzicami)

 

 

 

V.2014

dyrektor,

 

lider zespołu do spraw ewaluacji

 

 

Arkusz zbiorczy analizy dokumentacji

5. Wdrażanie wniosków wynikających z przeprowadzonych badań pod kątem polepszenia współpracy z rodzicami

Dokumentacja przedszkola

po przeprowadzonych badaniach

dyrektor,

wychowawcy grup

 

 

Dokumentacja wychowawcy grup i dyrektora

 

Poprawiony: środa, 04 września 2013 13:42
 
 

gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 27 gości