RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
Zespół ewaluacyjny:
lider zespołu:
Iwona Witkowska
członkowie:
Danuta Herman
Ewa Kwiatkowska
Anna Jabłońska
Rogów 28.06.2013r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
CELE EWALUACJI :
• zdiagnozowanie potrzeb przedszkola i jej klientów w zakresie wprowadzenia zmian do koncepcji pracy Gminnego Przedszkola w Rogowie
• poprawa stanu bezpieczeństwa w przedszkolu
OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI
OBSZAR:
2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU
Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
WYMAGANIA – POZIOM B
2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy
PYTANIA KLUCZOWE:
• Czy koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb?
• Czy koncepcja pracy przedszkola jest znana i akceptowana przez rodziców?
CO ROBIMY DOBRZE ?
1. Nauczyciele uczestniczyli w procesie planowania i opracowania koncepcji pracy przedszkola.
2. Nauczyciele i rodzice, znają i akceptują koncepcje pracy szkoły, co potwierdzają dane zebrane ze wszystkich źródeł.
3.Według badanych nauczycieli i rodziców koncepcja posiada jasno określone i kierunki i cele działania.
4. Nauczyciele biorący udział w badaniu są zdania, ze koncepcja pracy jest adekwatna i dostosowana do potrzeb dzieci
i lokalnego środowiska.
5. Wszyscy nauczyciele uważają, że przedszkole planuje i realizuje zadania kluczowe określone w koncepcji.
6. W opinii 100% nauczycieli i ponad 80% rodziców koncepcja pracy uwzględnia poprawę efektywności pracy przedszkola.
7. Nauczyciele wśród mocnych stron koncepcji wyróżniają: odnoszenie do różnych obszarów funkcjonowania przedszkola,
jasno określone cele i zadania do których przedszkole dąży, stanowi podstawę do innych planów opracowanych
w przedszkolu.
8. Zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy
przedszkola.
CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA?
Brak problemów w badanym obszarze
CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA
Mimo, że zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy przedszkola, to obowiązkiem naszym jest permanentne czuwanie nad jej realizacją analizowanie i modyfikowanie w razie potrzeb.
WYNIKI EWALUACJI
OBSZAR:
1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Wymagania – poziom B
Wymaganie: Respektowane są normy społeczne.
• Czy przedszkole diagnozuje działania i potrzeby w zakresie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci?
• Czy nauczyciele znają przepisy prawa związane z bezpieczeństwem dzieci i ich przestrzegają?
• Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy na terenie przedszkola i poza nim?
• Czy w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka?
• Czy rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola i ich odbiór?
• Czy rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem, stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała?
• Czy rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu?
• Czy rodzice dbają o zapewnienie bezpieczeństwa dziecka podczas przyprowadzania i odbierania z przedszkola?
CO ROBIMY DOBRZE ?
1. W opinii 94% rodziców oraz 75% nauczycieli budynek, pomieszczenia i wyposażenie przedszkola oraz organizacja
zajęć raczej odpowiadają wymogom bezpieczeństwa i higieny pracy .
2. Według ankietowanych dzieci podczas pobytu w przedszkolu mają zapewnioną odpowiednią opiekę.
3. Respondenci wyrażają opinię, że w przedszkolu rozpoznawane są potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa oraz podejmowane
są działania zapewniające bezpieczeństwo i higienę pracy.
4. Według rodziców i nauczycieli dzieci zapoznawane są z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi
w przedszkolu.
5. Obje grupy badanych uważa, że w przedszkolu przestrzegane są przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.
6. 100% nauczycieli i 86% rodziców twierdzi, że sprzęt znajdujący się w ogrodzie przedszkolnym jest bezpieczny.
7. 100% ankietowanych wyraża opinię, że w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka
8.100% badanych uważa, że rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola
i ich odbiór.
9. Rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem,
stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała.
10.Rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez
nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu?
CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA?
Mimo pozytywnej opinii rodziców oraz nauczycieli budynek i pomieszczenia wymagają modernizacji dla poprawy bezpieczeństwa i higieny
pracy .
CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA
Zaplanowane czynności wynikające ze słabych stron:
1. Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola.
WYNIKI EWALUACJI
OBSZAR:
4.ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM.
Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola
Wymagania – poziom B
4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.
PYTANIA KLUCZOWE:
• Czy przedszkole zapewnia odpowiednie warunki BHP ?
• Czy systematycznie analizuje się stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu?
• Czy podejmowane działania zmierzają do poprawy bezpieczeństwa?
• Czy personel przedszkola dba o zapewnienie odpowiednich warunków organizowania zabaw ( usunięcie uszkodzonych elementów, czystość i higiena na sali i placu zabaw)
CO ROBIMY DOBRZE ?
1. Systematycznie analizowany jest stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu.
2.Przeprowadzone kontrole oraz bezpośrednia lustracja wpływa na podejmowanie działań zmierzających do poprawy higieny
bezpieczeństwa
Zalecenia na kolejny rok szkolny:
Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola.
Sposób wykorzystania wyników ewaluacji:
Wyniki ewaluacji wewnętrznej zostaną wykorzystane do poprawienia jakości pracy przedszkola.
Wyniki zostaną przedstawione na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
Z wynikami zostaną zapoznani wszyscy klienci przedszkola na stronie internetowej
|