strona główna regulaminy RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ w roku szkolnym 2012/2013
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ w roku szkolnym 2012/2013 Drukuj Email
poniedziałek, 26 sierpnia 2013 12:47

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

GMINNEGO PRZEDSZKOLA  W ROGOWIE

 

Zespół ewaluacyjny:

lider zespołu:

Iwona Witkowska

członkowie:

Danuta Herman

Ewa Kwiatkowska

Anna Jabłońska

 

Rogów 28.06.2013r.

 

 

 

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

CELE EWALUACJI :

• zdiagnozowanie potrzeb przedszkola i jej klientów w zakresie wprowadzenia zmian do koncepcji pracy Gminnego Przedszkola w Rogowie

• poprawa stanu bezpieczeństwa w przedszkolu

OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU

Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.

W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

WYMAGANIA – POZIOM B

2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy

PYTANIA KLUCZOWE:

• Czy koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb?

• Czy koncepcja pracy przedszkola jest znana i akceptowana przez rodziców?

CO ROBIMY DOBRZE ?

1. Nauczyciele uczestniczyli w procesie planowania i opracowania koncepcji pracy przedszkola.

2. Nauczyciele i rodzice, znają i akceptują koncepcje pracy szkoły, co potwierdzają dane zebrane ze wszystkich źródeł.

3.Według badanych nauczycieli i rodziców koncepcja posiada jasno określone i kierunki i cele działania.

4. Nauczyciele biorący udział w badaniu są zdania, ze koncepcja pracy jest adekwatna i dostosowana do potrzeb dzieci

i lokalnego środowiska.

5. Wszyscy nauczyciele uważają, że przedszkole planuje i realizuje zadania kluczowe określone w koncepcji.

6. W opinii 100% nauczycieli i ponad 80% rodziców koncepcja pracy uwzględnia poprawę efektywności pracy przedszkola.

7. Nauczyciele wśród mocnych stron koncepcji wyróżniają: odnoszenie do różnych obszarów funkcjonowania przedszkola,

jasno określone cele i zadania do których przedszkole dąży, stanowi podstawę do innych planów opracowanych

w przedszkolu.

8. Zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy

przedszkola.

CO JEST NASZYM PROBLEMEM  DO ROZWIĄZANIA?

Brak problemów w badanym obszarze

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Mimo, że zarówno nauczyciele jak i rodzice nie odczuwają potrzeby wprowadzenia zmian do obowiązującej koncepcji pracy przedszkola, to obowiązkiem naszym jest permanentne czuwanie nad jej realizacją analizowanie i modyfikowanie w razie potrzeb.

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY

Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.

Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.

 

Wymagania – poziom B

Wymaganie: Respektowane są normy społeczne.

• Czy przedszkole diagnozuje działania i potrzeby w zakresie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci?

• Czy nauczyciele znają przepisy prawa związane z bezpieczeństwem dzieci i ich przestrzegają?

• Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy na terenie przedszkola i poza nim?

• Czy w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka?

• Czy rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola i ich odbiór?

• Czy rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem, stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała?

• Czy rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu?

• Czy rodzice dbają o zapewnienie bezpieczeństwa dziecka podczas przyprowadzania i odbierania z przedszkola?

 

CO ROBIMY DOBRZE ?

1. W opinii 94% rodziców oraz 75% nauczycieli budynek, pomieszczenia i wyposażenie przedszkola oraz organizacja

zajęć raczej odpowiadają wymogom bezpieczeństwa i higieny pracy .

2. Według ankietowanych dzieci podczas pobytu w przedszkolu mają zapewnioną odpowiednią opiekę.

3. Respondenci wyrażają opinię, że w przedszkolu rozpoznawane są potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa oraz podejmowane

są działania zapewniające bezpieczeństwo i higienę pracy.

4. Według rodziców i nauczycieli dzieci zapoznawane są z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi

w przedszkolu.

5. Obje grupy badanych uważa, że w przedszkolu przestrzegane są przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.

6. 100% nauczycieli i 86% rodziców twierdzi, że sprzęt znajdujący się w ogrodzie przedszkolnym jest bezpieczny.

7. 100% ankietowanych wyraża opinię, że w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka

8.100% badanych uważa, że rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola

i ich odbiór.

9. Rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem,

stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała.

10.Rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez

nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu?

CO JEST NASZYM PROBLEMEM DO ROZWIĄZANIA?

Mimo pozytywnej opinii rodziców oraz nauczycieli budynek i pomieszczenia wymagają modernizacji dla poprawy bezpieczeństwa i higieny

pracy .

CO PROPONUJEMY ZROBIĆ, ŻEBY POPRAWIĆ PRACĘ PRZEDSZKOLA

Zaplanowane czynności wynikające ze słabych stron:

1. Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola.

WYNIKI EWALUACJI

OBSZAR:

4.ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM.

Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola

Wymagania – poziom B

4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.

PYTANIA KLUCZOWE:

• Czy przedszkole zapewnia odpowiednie warunki BHP ?

• Czy systematycznie analizuje się stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu?

• Czy podejmowane działania zmierzają do poprawy bezpieczeństwa?

• Czy personel przedszkola dba o zapewnienie odpowiednich warunków organizowania zabaw ( usunięcie uszkodzonych elementów, czystość i higiena na sali i placu zabaw)

CO ROBIMY DOBRZE ?

1. Systematycznie analizowany jest stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu.

2.Przeprowadzone kontrole oraz bezpośrednia lustracja wpływa na podejmowanie działań zmierzających do poprawy higieny

bezpieczeństwa

Zalecenia na kolejny rok szkolny:

 

Monitować władze gminy w sprawie poprawy warunków lokalowych przedszkola.

Sposób wykorzystania wyników ewaluacji:

Wyniki ewaluacji wewnętrznej zostaną wykorzystane do poprawienia jakości pracy przedszkola.

Wyniki zostaną przedstawione na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.

Z wynikami zostaną zapoznani wszyscy klienci przedszkola na stronie internetowej

Poprawiony: poniedziałek, 26 sierpnia 2013 12:57
 
 

gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 40 gości