Witajcie na kolejnych zajęciach.
I. Zaczniemy od zabawy ruchowej "Raz i dwa"
Raz i dwa, raz i dwa
Róbcie wszystko to co ja!
Raz i dwa, raz i dwa
Kto klaszcze taj jak ja?(klaszczemy)
Raz i dwa, raz i dwa
Kto zatupie tak jak ja? (tupiemy)
Raz i dwa, raz i dwa
Kto podskoczy tak jak ja?(skaczemy)
Raz i dwa, raz i dwa
Kto pobiegnie tak jak ja? (biegniemy w miejscu)
Raz i dwa, raz i dwa
Kto usiądzie tak jak ja? (siadamy po turecku)
II. Teraz posłuchajcie historyjki o pewnym zajączku. Przyjrzyjcie się dokładnie planszy, która przedstawia historię zajączka.
W lesie biało
W ciszy porannej godziny
zajączek wracał do lasu.
Podjadł sobie koniczyny,
biegał, hasał,
wesoło kiwał ogonkiem.
Gdy w sosnowe wpadł sadzonki,
zwolnił biegu,
spojrzał w górę.
Z ciemnej chmury
sfruwa, leci coś białego.
Kogoż by spytać, zawołać?
Zajączek dojrzał dzięcioła.
– Dzięciołeczku, co się stało?
W lesie biało!
Dzięcioł na ogonie wsparty
zadumał się nie na żarty.
Mknie zajączek lasu skrajem,
wtem gwar słyszy i przystaje.
Na kalinie obok dróżki
poćwierkują jemiołuszki.
– Jemiołuszko, co się stało?
W lesie biało!
– Powiedziałabym z ochotą,
jeżeli ci chodzi o to,
ale jemiołuszka młoda
zna się tylko na jagodach.
Nie wiem. Patrz, idzie Mikita,
jego spytaj.
– Z lisem nie jestem w przyjaźni.
Zając biegnie coraz raźniej.
Płatki krążą wciąż te same.
Nareszcie spotkał swą mamę.
– Mamo – pisną – co się stało?
W lesie biało!
Widziałem, gdym z pola biegł.
– Synku – szepce zajęczyca –
to nie żadna tajemnica,
to jest pierwszy śnieg.
Teraz odpowiedzcie na pytania:
1. Dokąd wracał zajączek?
2. Co jadł po drodze?
3. Co robił w lesie?
4. Co leciał z nieba?
5. Kogo pytał zajączek o padający śnieg?
6. Dlaczego nie chciał zapytać lisa?
7. Kogo spotkał zajączek na końcu swojej drogi?
III. Proszę przyjrzyj się ilustracji i opowiedz tacie lub mamie, jak wygląda las zimą.
|