Witam Was na zajęciach wirtualnych, dziś naszym głównym bohaterem zajęć będzie „Bałwanek”
-
Wykonaj „kulę śnieżną” ze zgniecionej gazety:
-
Podrzuć kulę do góry i złap, ćwiczenie powtórz kilka razy. Możesz rzucić kulę do taty lub mamy, podajcie sobie kule odrzucając ja do siebie.
-
Przełóż pod lewym kolanem kulę z lewej ręki do prawej ręki, powtórz kilka razy.
-
Przełóż pod prawym kolanem kulę z prawej ręki do lewej, powtórz kilka razy.
Zachowaj kulę do wykorzystania w IV etapie zajęć.
Ćwiczenia ruchowe wykonane, teraz przyszedł czas na ćwiczenia mądrej głowy .
II. Proszę Rodzica o przeczytanie dziecku wiersza A. Dziechciarczyk „ Bałwanek ”
Sypie z nieba biały puch
Ty bałwanka z niego zrób
Jedna kula, druga kula
I już bałwan z nami hula
Czapka z garnka, nos z marchewki
Już bałwanek jest niekiepski jeszcze oczy i guziki
Bałwan wyszedł znakomity
Ty bałwanka także zrób
Nawet gdy nie sypie puch
Rozmowa kierowana na temat wiersza:
-
Co to jest biały puch, który sypie z nieba?
-
Z ilu kul śnieżnych wykonany jest bałwan z wiersza?
-
Jakie nakrycie głowy ma bałwan z wiersza?
-
Z czego jest bałwankowy nos?
-
Jakie jeszcze elementy ma bałwanek?
-
Ty bałwanka także zrób
-
Nawet gdy nie sypie puch.
III. Ty bałwanka także zrób z 3 wyciętych z białego papieru kółek różnej wielkości.
Kółka należy przykleić na niebieskiej kartce papieru od największego do najmniejszego zaczynając od dołu kartki.
Nie zapominajcie, że bałwanek musi mieć oczy, nos i guziki oraz nakrycie głowy np.: garnek, kapelusz, wiaderko itp.
IV. Teraz pobawimy się z bałwankiem, którego samodzielnie wykonaliście.
Dzieci biorą kartki z bałwankami do ręki i układają go względem siebie według poleceń rodzica.
-
Połóż kartkę z bałwankiem przed sobą,
-
– „ - za sobą,
-
–„- po swojej prawej stronie,
-
–„- po lewej stronie,
-
Połóż kartkę z bałwankiem na podłodze i przeskocz przez nią do przodu, do tyłu, w prawo, w lewo.
V. Zabawy matematyczne „ Liczymy śniegowe kule „Proszę aby dzieci zrobiły z gazety jeszcze 5 kul, aby razem z kulą wykonana na początku zajęć miały 6 kul do matematycznej zabawy.
Rodzic układa przed dzieckiem 6 kul, zadaniem dziecka jest policzyć głośno kule.
Rodzic układa 3 kule – dziecko liczy kule, następnie rodzic dodaje 3 kule – dziecko ponownie przelicza kule. W ten sposób powtarzamy zadanie zmieniając kombinację dodawania (2+4, 1+5, 4+2, 5+1, 1+2 itp.).
Bardzo dziękujemy za wspólne zajęcia. Mamy nadzieje, że już wkrótce się spotkamy.
Pozdrawiamy –Ciocia Dorotka i Ciocia Monika
-
|