ZABAWY NA POWITANIE.
a). Zabawa ruchowa „Mało na nas..” b). „Zrób tyle ile pokazuje kostka” – zabawa ruchowa. R. ma przygotowane kartoniki z oczkami takimi, jak na kostce do gry. Dziecko porusza się po całej sali z rytmem podanym przez R. Gdy muzyka milknie ,R. pokazuje kartonik i prosi dziecko, aby zrobiło tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków itp.), ile wskazuje liczba oczek na kartoniku. c). „Wyścig końskich zaprzęgów” – dziecko z R. dobierają się w pary, jedno jest koniem, a drugie woźnicą. Naśladują ruchem jazdę zaprzęgu.
1. Słuchanie wiersza czytanego przez R. pt. „Sport” Adam Świętochowski
"SPORT"
Każdy przedszkolak o tym wie: Chcesz być zdrowym ruszaj się! Sport to bardzo ważna sprawa Są reguły, jest zabawa.
Prawą nogą wypad w przód I rączkami zawiąż but
Powrót, przysiad, dwa podskoki W miejscu bieg i skłon głęboki Wymach rączek w tył, do przodu By rannego nie czuć chłodu.
2. Rozmowa na temat aktywności ruchowej. Przybliżenie dziecku tematyki związanej z aktywnością ruchową, a w szczególności zwrócenie uwagi na korzyści płynące z jej uprawiania. R. pyta dziecko; Jak myślisz dlaczego należy ćwiczyć? Każda odpowiedz jest dobra.
Bo; - Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie, - Jeśli mamy dobrą kondycję, to będziemy dobrze biegać, a wtedy będziemy wygrywać zawody sportowe; - Kształtujemy postawę naszego ciała; - Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je), - Jesteśmy bardziej radośni, odstresowani, - Jest nam cieplej, ponieważ poprawia się nasze krążenie,
3. R. pyta jakie znasz rodzaje sportów. Potem prezentuje różne rodzaje sportów na rysunkach. R. wspólnie z dzieckiem omawia poszczególne obrazki. - Co to są igrzyska olimpijskie? - Jakich znasz sportowców? - Co musi mieć sportowiec oprócz odpowiedniego sprzętu (odpowiedni strój sportowy) . - Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dziecko dzieli z pomocą R.
Sporty letnie: pływanie, tenis ziemny i stołowy, biegi, podnoszenie ciężarów, biegi, koszykówka, siatkówka, piłka nożna, taniec, gimnastyka artystyczna, jazda na wrotkach, rolkach, deskorolkach, kolarstwo, nordic – walking i inne.
Sporty zimowe: łyżwiarstwo figurowe, saneczkarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, biatlon (bieg narciarski ze strzelaniem), snowboard, zjazdy narciarskie.
- Jakie zdobywamy medale na zawodach; I miejsce - złoty, II - srebrny, III - brązowy. - Jak nazywa się stopniowane miejsce, na którym dekoruje się sportowców (podium).
4. Zaproszenie dziecka do udziału w treningu sportowym prowadzonym przez R.
- Rozgrzewka w kółeczku (trucht, bieg, chód z unoszeniem kolan, uderzanie nóg o pośladki), - Skręty tułowia, - Leżenie na plecach – rowerek, - Przysiady wykonywane w parach. - Skaczące pajacyki, - Chodzenie z workiem na głowie. - Rzut woreczkiem do celu, - Bieg z przeszkodami, przejście przez szarfę, - Tor z przeszkodami – przejście przez dwa kółka hula –hop
5. Kolorowanie rysunków z różnych dyscyplin sportowych.
Praca w książkach przedszkolaka- wykonywanie zadań związanych z tematyką sportową.
Praca w książkach z literami i cyframi - utrwalanie pisowni litery " Ł".
|