Zabawa na powitanie : „Każda rączka”.
Każda rączka, każda rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
raz i dwa, raz i dwa.
Prawa rączka, lewa rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki witamy, głośno przeliczamy,
ty i ja, ty i ja.
1, 2, 3…
1. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.
R. wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko
mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je
odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy.
Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
R. uderza w foremkę blaszaną , a dziecko odtwarza dźwięk za pomocą liczmanów,
odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w
foremkę blaszaną , a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.
2. „Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek, manipuluje nimi –
dodając i odejmując, ustala wynik działania. Zamiast klamerek można wykorzystać
kredki, guziki, patyczki.
3. „Matematyczne zgadywanki” – dziecko odpowiada na pytania zadane przez R.
a) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
b) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
c) Którą dłoń podajemy na powitanie?
d) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
e) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
f) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
g) Która z liczb jest większa 7 czy 3?
h) Ile to jest razem 3 i 5?
i) Ile boków ma trójkąt?
4. Praca w książkach z literami i cyframi: wykonujemy zadania z cyfrą 10.
5. Praca plastyczna dla chętnych dzieci: Wykonanie ozdoby na stół wielkanocny
(baranka lub kurczaczka). Sposób wykonania pracy dowolny.
|