1. Śpiewanie piosenki ,,Moja wesoła rodzinka".
aby wysłuchać piosenki kliknij poniższy link:
https://youtu.be/zC9jbgmeoLc
Dziecko podczas nagrania podskakuje po całym pomieszczeniu. Na przerwę w muzyce dziecko na polecenie Rodzica dotyka przedmiotów we wskazanym kolorze (czerowny, zielony itd.)
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
|
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo? RODZINA!
|
3. Rozmowa na podstawie wiersza. Co dziecko podaruje mamie?
Co dzieci zrobią dla taty?
Co to jest rodzina?
Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
4. Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny. Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady): Lubię moją rodzinę, bo...
Z moją rodziną najbardziej lubię...
Moja rodzina to...
|