Kwiaty majowej łąki
Witam Wszystkich bardzo serdecznie.
Na początek przywitamy się znaną już piosenką Wszyscy są, Witam Was...
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy.
Już czas.
Jestem ja, jesteś Ty.
Raz, dwa, trzy.
1.Na dzisiejszych zajęciach zaczniemy od ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Rodzic podaje lusterko dla dziecka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.
Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.
2. Teraz przejdziemy do zabawy z pokazywaniem „Wianek dla mamy”.
Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania Rodzica.:
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, - unoszą dłonie od podłogi w górę,
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. -unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem,
Dzieci przyszły na łąkę - maszerują,
i nazrywały kwiatów, - wykonują ruch zrywania kwiatów,
z których uplotły wianek dla mamy. - robią młynek przedramionami przed sobą,
Zaniosły mamie niespodziankę, - maszerują w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi,
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. - splatają ręce na wysokości ramion.
3.Przejdźmy do oglądania filmu o łąkowych kwiatach:
https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk
Jakie kwiaty zapamiętałeś?
4.Teraz poćwiczymy kolory – ćwiczenia językowe „Kolory”
. Proszę, aby rodzic czytał zdanie, natomiast zadaniem dziecka jest dokończyć to zdanie odpowiednim kolorem
- Maki mają kolor……..
- Trawa ma kolor……
- Obłoczki na niebie mają……..
- Słonko ma kolor………
- Biedroneczka ma kropeczki koloru……….
5.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.
Dzieci biegają, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.
6.Praca plastyczna
Proszę, aby dziecko plasteliną bądź bibułą wykleiło kontury kwiatka.
Karta pracy - proszę połączyć każdy kwiat z odpowiednim wazonem
DLA CHĘTNYCH:
Pobawcie się!
https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4
Zagadki: https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
Karty pracy:
Dzielenie na sylaby: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-3-2.pdf
Łączenie w pary: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-4-1.pdf
Łączenie w pary (cienie): https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf
Życzę miłej zabawy.
|