Dzień dobry dzieci i rodzice! Na dzisiejszych zajęciach omówimy sobie budowę ptaka :)
1. Zadanie nr 1. Przyjrzyj się obrazkowi ptaka , a następnie postaraj się samodzielnie przeczytać (6-latki) podpisy na nim . Jeśli masz problem z odczytaniem wyrazu poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc. Postaraj się, aby zapamiętać jak najwięcej nazw związanych z budową ciała ptaka.
2. Zadanie nr.2 Samodzielnie lub z pomocą rodzica przeczytaj podpisy umieszczone obrazki, następnie pokoloruj obrazek ptaka wg. wzoru. Dorysuj tyle jajek, żeby w każdym polu było ich 10.
3. Zadanie nr.3 "Latające piórko" - Ćwiczenie oddechowe. Do tego zadania przyda nam się kolorowe piórko. Do zabawy może przyłączyć się rodzeństwo lub wy drodzy rodzice :) Postarajcie się, by piórko jak najdłużej unikało kontaktu z ziemią.
4. Zadanie nr.4 "Spacer po lesie" - wybierzmy się z naszymi dziećmi do pobliskiego lasu na spacer (unikając przy tym skupisk ludzi). Jeśli mamy możliwość weźmy ze sobą lornetki lub lupy, ponieważ będziemy obserwować ptaki i zwracać uwagę na ich charakterystyczne cechy -budowę, słuchanie ptasich odgłosów ,poszukiwanie gniazd i jaj ptaków, zbieranie małych gałązek , ptasich piór i innych leśnych skarbów. Po powrocie do domu porozmawiajcie o tym co udało wam się zobaczyć i znaleźć. Możecie nawet stworzyć domowy kącik przyrodniczy.
5. Zadanie nr.5 "Tłuste skrzydła"- eksperyment.
Zapytajcie się dzieci co przedstawia ten obrazek ? Jaki ma wydźwięk czy pozytywny , czy negatywny ? Czy ten ptak wygląda na szczęśliwego?
Następnie przygotujcie 2 ptasie pióra , miskę, wodę, olej i suszarkę.
1część eksperymentu. Do miski wlej wodę, a następnie zanurz w nim ptasie piór. Zaobserwujcie co się z nim stało i czy po wysuszeniu suszarka powróciło do normalnego stanu i wyglądu.
2 część eksperymentu. Do miski z wodą dolej oleju, a następnie zanurz w nim ptasie piór. Zaobserwujcie jak wygląda to ptasie piór, jakie jest w dotyku i czy po wyschnięciu wraca do normalnego stanu i wyglądu.
Wyciągnijcie wnioski na podstawie eksperymentu - dlaczego ptaki z tłustymi piórami nie mogą latać? Co możemy zrobić, by zapobiec zanieczyszczeniom środowiska? Jak dbać o nasze otoczenie?
6. Zadanie nr.6 Wykonaj szlaczki.
7. Zadanie nr. 7 Obejrzyj i wysłuchaj piosenki o ptakach w j. angielskim. Baw się razem z ptaszkami, które uczą się latać. Zamień się w ptaszka i ćwicz razem z nimi. Spróbuj powtórzyć fly, fly, fly – co oznacza latać.
https://www.youtube.com/watch?v=PJFh1Ud6-f0&fbclid=IwAR1xnBLePuDbHaXDzUZazwkzKeFbHNtrcJ9xFXxKUMQtC5-BfAAAGoHNDf8
Życzymy udanej zabawy ! :*
|