1. Zabawa dydaktyczna „ Kalendarz pogody” – zapoznajemy się z wyglądem planszy i jej przeznaczeniem , próbujemy samodzielnie opowiadać na czym polega uzupełnienie kalendarza – rozwijanie twórczego myślenia.
2.Zabawa z chustę animacyjną . Na hasło: pada deszcz- dzieci chowają się pod chustą, ale nie puszczają rąk. Na hasło: świeci słońce – dzieci wachlują się, machając w górę i w dół . Powtórzenie zabawy kilka razy.
3.Zabawa dydaktyczna Słońce, chmury i deszcz – poznajemy symbole znaków synoptycznych i ich przeznaczenie – wzbogacenie słownictwa, rozumiemy symbole graficzne, uczymy się odczytywać prognozę pogody i dopasowywać odpowiedni znaczek.
4.Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową „Jaka będzie pogoda?”- słuchamy prognozy pogody nagranej z TV – rozmawiamy o tym, co zostało przepowiedziane na najbliższe dni, rozwijamy kompetencje językowe, ćwiczymy uważne słuchanie.
Jaką prognozę słyszeliśmy na najbliższe dni? Wykonanie swojego kalendarza pogody i zaznaczanie na nim w danym dniu pogody.
Na zakończenie trochę ruchu: „Gimnastyka dni tygodnia” I. Dziubak
W poniedziałek dwa podskoki
Wtorek lubi kroki w boki
Środa robi dwa kółeczka
No a w czwartek jaskółeczka
W piątek szybko dwa przysiady
A sobota robi ślady
|