Przedszkolaki z grupy III wybrały się na spacer w odwiedziny do swoich starszych kolegów z grupy V. Wystąpiły tam z przedstawieniem "Kolorowe kredki" a potem zaprosiły kolegów do wspólnych zabaw ... Dzieci świętowały w ten sposób Dzień Kredki przypadający 22 listopada a nauczycielki doskonaliły swój warsztat pracy, współorganizując zajęcia.
To był nasz pierwszy publiczny występ i mieliśmy trochę tremę. Ale chyba wszystko się udało. Do występu przygotowaliśmy sobie papierowe czapeczki w kolorze odgrywanej kredki a rodzice ubrali nas w odpowiednie koszulki.
Przedstawienie było o tym jak kłócą się kredki, która z nich jest najważniejsza i powinna zacząć rysować jakiś rysunek.
A to jest "taniec zgody", do którego kredki zaprosiły kolegów z grupy V. Tańczyliśmy w rytm piosenki Fasolek "Kolorowe kredki". Bo kredki w końcu się pogodziły i zrobiło się wesoło - kolorowo.
A teraz wyjaśniamy sobie wspólnie co oznacza przesłanie przedstawienia o kredkach - Zgoda buduje, niezgoda rujnuje. Kiedy kredki się kłóciły nic nie namalowały, kartka była biała. Kiedy się pogodziły zrobiło się wesoło i powstał piękny rysunek
Słuchaliśmy piosenki "Kolorowe kredki" i układaliśmy rysunki w odpowiedniej kolejności. W ten sposób wiedzieliśmy po kolei jak zaśpiewać tę piosenkę.
A teraz - udając, że drepczemy po kałużach do taktu piosenki "Kałużowy deszcz", segregowaliśmy kredki wg kolorów. Przy okazji sprawdziliśmy do ilu potrafimy policzyć.
A to już zabawy klockami Numicon. Bawiąc się, uczyliśmy się porównywać wielkości: więcej, mniej, równo. Ułożyliśmy kształty Numicon od najmniejszej do największej, czyli rosnąco. Do każdego klocka zbieraliśmy tyle kredek, ile było w nich dziurek.
A na koniec "Zaczarowane obrazki". Niby nic nie było na nich widać, ale gdy pomalowaliśmy je kredkami, okazało się, że pojawiły serca, słonka i choinki.
Tak oto wspólnie spędziliśmy czwartkowe przedpołudnie.
|