PLAN WSPÓŁPRACY GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
Z PORADNIĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ
W BRZEZINACH
W ROKU SZKOLNYM 2017-2018
Cel:
Połączenie działań służących wspomaganiu rozwoju dzieci zdrowych i z deficytami rozwojowymi.
Współpraca polega na:
·konsultowaniu i diagnozowaniu dzieci mających dysfunkcje rozwojowe
·opracowywaniu wspólnie ze specjalistami z poradni programów indywidualnych dla dzieci z orzeczeniami do kształcenia specjalnego
·organizowaniu szkoleń w ramach WDN - u z udziałem pracowników poradni na tematy interesujące kadrę przedszkola
–(warsztaty prowadzone metodami alternatywnymi, ze współudziałem nauczycieli inny przedszkoli)
·zorganizowaniu i przeprowadzaniu badań diagnostycznych przesiewowych dotyczących wad wymowy , leworęczności
·organizowaniu i przeprowadzaniu wstępnych badań ukierunkowanych na dziecko zdolne
–objęcie opieką
·organizowaniu indywidualnych konsultacji z pracownikami poradni na temat problemu dzieci
·organizowaniu spotkań dla rodziców na terenie przedszkola z udziałem pracowników poradni ( formy warsztatowe)
Efekty:
- Niesiemy właściwą pomoc dzieciom. Praca ta jest bardziej efektywna, ponieważ przebiega zgodnie z zaleceniami i wskazówkami fachowców.
ZADANIA
|
SPOSOBY REALIZACJI
|
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
|
TERMIN WYKONANIA
|
1. Pomoc psychologiczno -pedagogiczna i logopedyczna dzieciom z ryzyka dysleksji, wadami mowy, zaburzeniami emocjonalnymi i innymi
|
Specjalistyczna diagnoza psychologiczno -pedagogiczna
|
Lider
psycholog
|
cały rok
|
Terapia indywidualna dla dzieci
z ryzyka dysleksji
|
Pracownicy PP - P
Nauczyciele przedszkola
|
cały rok
|
Konsultacje dla rodziców i nauczycieli
|
Lider
Logopeda PP- P
Specjaliści PP-P
|
cały rok
|
Terapia logopedyczna
|
Logopeda
|
cały rok
|
Terapia psychologiczna dzieci z symptomami zaburzeń emocjonalnych.
|
Pracownicy P P- P
Lider Pomocy PP
Nauczyciele posiadający kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej
|
cały rok
|
2. Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
3.Wspomaganie edukacyjnej i wychowawczej funkcji przedszkola
|
Zajęcia warsztatowe dla rodziców
|
Psycholog , logopeda
|
I/ II semestr
|
Prelekcje, wykłady i warsztaty dla rodziców
(tematyka do uzgodnienia)
|
Opiekun przedszkola
lub
zaproszeni pracownicy PP-P
|
cały rok
|
Indywidualne konsultacje dla rodziców
|
Opiekun przedszkola
|
cały rok
|
Konsultacje dla nauczycieli
|
Lider
|
cały rok
|
Szkolenia rady pedagogicznej w ramach WDN
|
Lider
oraz specjaliści PPP
|
cały rok
|
4. Profilaktyka oraz wspieranie rozwoju psychoruchowego dzieci
|
Przesiewowe badania logopedyczne
|
Logopeda
|
IX-X 2017
|
Przesiewowe badania pod katem dojrzałości szkolnej
|
Pracownicy PP-P
Opiekun przedszkola
|
IV 2018
|
Grupowe i indywidualne zajęcia dla dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego
|
Pracownik PP- P
Nauczyciele przedszkola
|
cały rok
|
Plan współpracy zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu .......................
Nauczyciele: Dyrektor Przedszkola:
Niniejszy plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w zależności od potrzeb placówki i możliwości kadrowych poradni
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie MEN z dn.13 lutego 2013 r w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych (.Dz. U. z 2013 r., poz. 199 ze zmian)
2. Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. ( Dz. U. z 2017r. ; poz.1591 )
|