Harmonogram ewaluacji 2015/ 2016 |
|
|
piątek, 16 października 2015 12:39 |
HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2015/2016
CELE EWALUACJI :
- Pozyskiwanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem efektywności edukacji matematyczno – przyrodniczej
- Zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym
Wymaganie 4
Dzieci są aktywne
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Które metody i formy pracy z zakresu edukacji przyrodniczo – matematycznej aktywizują dzieci ?
- Czy przedszkole stwarza dzieciom warunki materialne i niematerialne rozwijające i doskonalące je w zakresie edukacji przyrodniczo – matematycznej?
- Czy przedszkole współpracuje ze środowiskiem bliższym i dalszym na rzecz aktywności przyrodniczo – matematycznej dzieci?
- Jak często i z jaką systematycznością podejmowane są przez nauczycieli zajęcia w zakresie kształcenia pojęć matematyczno-przyrodniczych?
- W jaki sposób ( środki, metody, formy) nauczyciele kształtują u dzieci pojęcia przyrodniczo-matematyczne?
|
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy i prezentacji
danych
|
1.Diagnoza poziomu wiadomości i umiejętności dzieci w zakresie pojęć przyrodniczo – matematycznych.
|
Obserwacja pedagogiczna
arkusz obserwacji
|
|
Lider zespołu zadaniowego,
nauczyciele
poszczególnych grup
|
Zbiorczy arkusz obserwacji
|
2.Analiza dokumentacji pod kątem stosowanych i aktywizujących dzieci metod i form pracy z zakresu edukacji przyrodniczo – matematycznej
|
Analiza dokumentów:
plany miesięczne,
dzienniki zajęć,
harmonogramy konkursów
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz dokumentacji
|
3. Lustracja sal zajęć pod kątem stworzenia dzieciom warunków materialnych rozwijających i aktywizujących je
w zakresie edukacji przyrodniczo – matematycznej
|
Lustracja
Arkusz lustracji sali zajęć
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz
lustracji
|
4. Obserwacja zajęć w zakresie edukacji przyrodniczo – matematycznej
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
5. Pozyskiwanie od nauczycieli i rodziców opinii potrzebnych do pracy nad zwiększeniem efektywności edukacji matematyczno – przyrodniczej.
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
|
|
Lider zespółu do spraw ewaluacji
|
Zbiorcze
arkusze kwestionariuszy ankiet
|
Wymaganie 3
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Jakie działania podejmuje przedszkole w zakresie przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym?
- Czy oferta edukacyjna z zakresu kształcenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim spełnia oczekiwania dzieci i rodziców?
- Czy w przedszkolu realizowany jest program związany z nauką j. angielskiego?
- W jaki sposób informowani są rodzice o osiągnięciach dzieci w nauce j.angielskiego?
|
Zadania
|
Metody
i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy
i prezentacji
danych
|
1. Diagnozowanie oczekiwań rodziców w zakresie kształcenia umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym
|
Ankietowanie
Kwestionariusz
ankiety
|
|
Dyrektor
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy
arkusz kwestionariusza ankiety
|
2. Badanie nauczycieli pod kątem podejmowanych działań pedagogicznych w zakresie realizacji postanowienia ujętego w Roz. MEN zakresie dotyczącym przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
|
Ankietowanie
Kwestionariusz
ankiety
|
|
Dyrektor
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy
arkusz kwestionariusza ankiety
|
3. Pozyskiwanie od środowiska lokalnego opinii na temat wsparcia
przedszkola w działaniach związanych z przygotowaniem dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
|
Wywiad
Kwestionariusz arkusza wywiadu
|
|
Dyrektor
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy
arkusz kwestionariusza wywiadu
|
4. Obserwacja zajęć w zakresie przygotowania dzieci do posługiwania się językiem angielskim.
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
|
Poprawiony: piątek, 16 października 2015 12:41 |