1. Z matematyką na Ty –rozwijanie i doskonalenie umiejętności i wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczo-matematycznej .
* Diagnozowanie poziomu rozwoju dzieci, ich potrzeb i możliwości
* Stosowanie aktywizujących i zróżnicowanych metod pracy z dziećmi
* Organizowanie i prowadzenie działań wynikających z założeń podstawy programowej oraz realizowanych programów wychowania przedszkolnego
* udział w konkursach i quizach matemat-przyrod.
* udział dzieci w zabawach o wątku matematyczno-przyrodniczym w kącikach zainteresowań
* Rozwijanie współpracy z instytucjami lokalnymi działającymi na rzecz edukacji ( LZD.SGGW.CEPL)
2.
- 3. „Przedszkolak odkrywca ” -Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci zgodnie z ich możliwościami i predyspozycjami. Rozpoznawanie możliwości psychofizycznych dzieci i zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, wynikających ze szczególnych uzdolnień.
- Udział w zajęciach dodatkowych
- koło plastyczne
- informatyczne
-kulinarne
* aktywne uczestniczenie w różnego typu konkursach , zabawach twórczych , warsztatach , doświadczeniach i imprezach
* udział w organizowanych wernisażach i wystawach twórczości dziecięcej
* spotkania z ciekawymi ludźmi reprezentującymi różne zawody( malarz , rzeźbiarz, kucharz, informatyk)
*udział w konkursie kulinarnym
* wycieczki tematyczne
3. „Przedszkolak mały artysta” Rozwój twórczej aktywności dzieci poprzez :
Stosowanie różnorodnych metod i form pracy, jako inspiracji do podejmowania działań twórczych.
* Tworzenie warunków do podejmowania działalności artystycznej w korelacji z innymi obszarami edukacji, aranżacja sal przedszkolnych: kącik teatralny, muzyczny, plastyczny, przyrodniczy.
* aktywne uczestniczenie w różnego typu przedstawieniach
wewnątrzprzedszkolnych
* wyjazdy do teatru
* odgrywanie ról w zabawach parateatralnych posługując
się mową, mimiką, gestem i ruchem
*udział w uroczystościach i imprezach organizowanych
w przedszkolu oraz w imprezach i spotkaniach
organizowanych przez inne placówki
*odgrywanie scenek rodzajowych
*udział w zabawach dydaktycznych wynikających
z Konwencji Praw Dziecka ( prawo do szacunku, do bycia
sobą , do radości, do miłości itp. )
* udział w innych zaproponowanych przez nauczycielki
formach pracy rozwijających twórczą aktywność
*udział dzieci w zajęciach dodatkowych z zakresu
aktywności artystycznej
* Udział w ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”,
* Ekspozycje prac plastycznych i wszelkich wytworów dziecięcej działalności, zaangażowanie w konkursy plastyczne
* Udział w uroczystościach i imprezach organizowanych w przedszkolu oraz w imprezach i spotkaniach organizowanych przez inne placówki
* Rozbudzanie talentów muzyczno- ruchowych
*Nauka lub przypomnienie słów i melodii hymnu przedszkolnego
*Grupowe i indywidualne śpiewanie piosenek
*Rytmizowanie krótkich tekstów i utworów literackich
*Zachęcanie dzieci do wyrażania ciałem, gestem, ruchem otaczającą rzeczywistość
*Przedstawienie ruchem różnego typu muzyki
*Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów (grzechotki z puszek, butelek wypełnionych różnymi materiałami)
*Spotkanie ze zdolnymi muzycznie absolwentami przedszkola
*Zabawy w orkiestrę i dyrygenta z wykorzystaniem głosu lub instrumentu
*Organizowanie występów taneczno- wokalnych przed grupą, rodzicami , zaproszonymi gośćmi
*Słuchanie utworów muzyki klasycznej ( z nagrań na płycie CD )oraz utworów muzyki organowej
*Organizowanie spacerów i wycieczek połączonych ze słuchaniem odgłosów (lasu, parku, ruchu ulicznego)
*Kontynuowanie współpracy ze Szkołą Muzyczną w Brzezinach
*Przygotowanie „kącika muzycznego" bogatego w : instrumenty muzyczne, sprzęt do nagrania i odtwarzania muzyki, książki o znanych kompozytorach)
*Rozwijanie plastycznych uzdolnień dzieci
*Tworzenie ilustracji wyrażających zaobserwowane zjawiska i otaczający świat
*Uczestniczenie w zajęciach plastycznych na powietrzu(rysowanie kredą, patykiem po ziemi, zabawy twórcze z wykorzystaniem piasku, układanie kompozycji z tworzywa przyrodniczego
4. Bezpieczny przedszkolak - Stop agresji Promowanie zachowań warunkujących bezpieczeństwo i zdrowie dzieci Stosownie metod aktywizujących
Udział dzieci w:
*Zabawach i ćwiczeniach integracyjnych
*Pedagogika zabawy Klanza
*Techniki relaksacyjne
*Zabawy paluszkowe
*Zabawy rozwijające empatię u dzieci
* gry i zabawy ruchowe
*,,Gimnastyka mózgu Dennisona”
* Muzykoterapia
* Metoda ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne
* Drama
* Bajkoterapia
* Konwencja Praw Dziecka – kącik z prawami i obowiązkami
* Propagowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia dzieci podczas realizacji innowacji pedagogicznej i programów typu: KIK 34 , Kubusiowi Przyjaciele Natury , Mamo Tato wolę wodę, Czyste powietrze wokół nas
* Organizowanie spotkań z przedstawicielami policji, straży pożarnej, straży miejskiej
*„Kodeks Przedszkolaka” – ustalenie praw i obowiązków podczas tworzenia grupowych kodeksów
* Udział w Ogólnopolskim Programie Edukacji Zdrowotnej Przedszkolaków „Akademia Aquafresch”
* Przestrzeganie i realizowanie zasad wdrożonego programu wychowawczo-profilaktycznego
* Poznawanie przepisów ruchu drogowego
Spotkanie z policjantem- „Policjant to nasz przyjaciel”
-dziecko poznaje stróżów prawa
-pogadanki policjanta-
-zwiedzanie Komendy
Spotkanie ze strażakiem
- pogadanki ze strażakami
- demonstracja samochodu, stroju
- próbna ewakuacja
- zwiedzanie strażnicy
- udział w konkursach plastycznych
- zorganizowanie zajęć dodatkowych – ( I pomoc przedmedyczna)
5. „ Z angielskim za pan-brat” kształcenie umiejętności posługiwania się j. angielskim
* udział w konkursach o tematyce narodowościowej
* spiewanie piosenek , powtarzanie prostych rymowanego , wierszyków
* uczestniczenie w zabawach prowadzonych w j. angielskim
|