HARMONOGRAM EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ NA ROK SZKOLNY 2012/2013 |
|
|
sobota, 01 września 2012 22:42 |
HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2012/2013
CELE EWALUACJI :
• zdiagnozowanie potrzeb przedszkola i jej klientów w zakresie wprowadzenia zmian do koncepcji pracy Gminnego Przedszkola w Rogowie
• poprawa stanu bezpieczeństwa w przedszkolu
PRZEDMIOT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
OBSZAR:
2. PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU
Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
|
Wymagania – poziom B
2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy
|
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ |
PYTANIA KLUCZOWE:
Czy koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb?
Czy koncepcja pracy przedszkola jest znana i akceptowana przez rodziców?
|
Działanie |
Metody
i narzędzia zbierania danych, dowody |
Termin |
Odpowiedzialni |
Formy analizy
i prezentacji
danych |
1. Badanie wśród nauczycieli i rodziców stopnia akceptacji koncepcji pracy przedszkola?
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
Arkusze zbiorcze z wynikami |
X. 2012
|
Zespół do spraw ewaluacji
|
Opracowanie arkuszy zbiorczych
|
2. Analizowanie koncepcji pracy przedszkola
po przeprowadzonych badaniach.
|
Analiza zebranego materiału
z wnioskami
Protokół ze spotkania zespołu |
XI.2012 |
Zespół do spraw ewaluacji
|
Wyciągnięcie wniosków
z kierunkami zmian
Prezentacja dokonanej analizy z kierunkami zmian na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
|
3. Ewentualna modyfikacja koncepcji pracy przedszkola po przeprowadzonych badaniach.
|
Opracowanie zmian do koncepcji pracy przedszkola |
XI, XII. 2012r |
Zespół do spraw ewaluacji
|
Przedstawienie projektu zmian do koncepcji pracy przedszkola |
4. Przyjęcie przez Radę Pedagogiczną zmian do koncepcji pracy
|
|
XII.
2012r. |
dyrektor |
Protokół z posiedzenia rady pedagogicznej
|
5. Prezentacja znowelizowanej koncepcji pracy przedszkola wśród rodziców.
|
|
I.
2013 r. |
wychowawcy grup |
Dokumentacja wychowawcy grup
Protokół z zebrania z rodzicami |
6. Planowanie i realizowanie zadań zgodnie z głównymi kierunkami wprowadzonych w koncepcji zmian.
|
|
od
I 2013r. |
dyrektor,
nauczyciele i rodzice |
|
OBSZAR:
1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
|
Wymagania – poziom B
Wymaganie: Respektowane są normy społeczne. |
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy przedszkole diagnozuje działania i potrzeby w zakresie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci?
- Czy nauczyciele znają przepisy prawa związane z bezpieczeństwem dzieci i ich przestrzegają?
- Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy na terenie przedszkola i poza nim?
- Czy w przedszkolu sporządza się dokumentację związaną z wypadkiem dziecka?
- Czy rodzice zapoznawani są z regulaminem przyprowadzania dzieci do przedszkola i ich odbiór?
- Czy rodzice są informowani na bieżąco o zdarzeniach, sytuacjach dotyczących ich dziecka związanych np. z upadkiem, stłuczeniem bądź uszkodzeniem ciała?
- Czy rodzice przestrzegają wytycznych przekazanych przez nauczyciela odnośnie bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu?
Czy rodzice dbają o zapewnienie bezpieczeństwa dziecka podczas przyprowadzania i odbierania z przedszkola? |
Zadania |
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody |
Termin |
Odpowiedzialni |
Formy analizy i prezentacji danych
|
1. Pozyskiwanie od rodziców i pracowników przedszkola opinii na temat działań i potrzeb przedszkola w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego dzieci.
|
Ankietowanie:
rodziców i personel przedszkola w tej sprawie
|
październik 2012 r.
|
lider zespołu do spraw ewaluacji
|
Opracowanie arkuszy zbiorczych |
2. Analizowanie zapisów w dzienniku pod kątem realizacji „Programu profilaktyki” z nastawieniem na kształtowanie u dzieci poczucia bezpieczeństwa.
|
Analiza dokumentacji
- arkusz analizy dokumentacji
|
grudzień 2012r.
marzec 2013 r. |
lider zespołu do spraw ewaluacji,
dyrektor |
arkusz zbiorczy analizy dokumentacj |
3. Analiza dokumentacji związanej ze współpracą z rodzicami
|
Analiza dokumentacji nauczycieli
( plan współpracy z rodzicami, protokoły zebrań z rodzicami)
|
grudzień 2012 r. |
lider zespołu do spraw ewaluacji
|
lider zespołu do spraw ewaluacji
|
OBSZAR:
4.ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM.
Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola |
Wymagania – poziom B
4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie. |
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy przedszkole zapewnia odpowiednie warunki BHP ?
- Czy systematycznie analizuje się stan obiektu, placu zabaw oraz sprzętu?
- Czy podejmowane działania zmierzają do poprawy bezpieczeństwa?
- Czy personel przedszkola dba o zapewnienie odpowiednich warunków organizowania zabaw ( usunięcie uszkodzonych elementów, czystość i higiena na sali i placu zabaw)
|
Zadania |
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin |
Odpowiedzialni |
Formy analizy i prezentacji danych
|
1.Przeprowadzenie kontroli miejsc szczególnie niebezpiecznych w przedszkolu i poza nim.
|
lustracja- kontrola |
wrzesień 2012
marzec
2013 r. |
inspektor
BHP
SIP
|
protokół z kontroli |
2. Podejmowane działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa |
obserwacja
|
określony przez inspektora
w porozumieniu
z dyrektorem |
dyrektor
Urząd Gminy
|
|
Zatwierdzono 31.09.2012r. podczas zebrania Rady Pedagogicznej Gminnego Przedszkola w Rogowie.
|
Poprawiony: sobota, 01 września 2012 23:08 |