Harmonogram ewaluacji wewnetrznej na rok szkolny 2014/2015 |
|
|
środa, 03 września 2014 09:59 |
HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2014/2015
CELE EWALUACJI :
- zdiagnozowanie działań przedszkola w zakresie wspomagania wszechstronnego rozwoju dzieci zgodnie z ich możliwościami i predyspozycjami w kontekście obniżonego wieku szkolnego
- ocena skuteczności tworzenia warunków do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnorodnych formach działalności
- ocena skuteczności zarządzania przedszkolem
PRZEDMIOT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymagania – poziom B
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci , z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji
|
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy w przedszkolu uwzględnia się indywidualną sytuację dziecka ?
- Czy przedszkole stwarza dziecku warunki niematerialne jak materialne dostosowane do jego możliwości i potrzeb rozwojowych?
- Czy w przedszkolu systematycznie są prowadzone obserwacje i diagnozy?
- Czy przedszkole pozyskuje od rodziców informację na temat rozwoju dziecka?
- Czy w przedszkolu , wspólnie z rodzicami, analizuje się, ocenia i w razie potrzeby modyfikuje podejmowane działania edukacyjne, w tym mające na celu zapewnienie potrzeb, możliwości i zainteresowań dziecka?
- Czy przedszkole współpracuje z podmiotami świadczącymi pomoc dzieciom?
- Czy przedszkole ma opracowany program zapobiegający agresji i dyskryminacji?
|
Działanie
|
Metody
i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy
i prezentacji
danych
|
1. Wdrażanie innowacji
pedagogicznej „Świat bez przemocy”
|
Dokumentacja dotycząca innowacji, ewaluacja innowacji
|
X.2014-VI.2015
|
wychowawcy grup
zespół do spraw ewaluacji
|
Arkusz ewaluacji
innowacji
|
2.Obserwacja zajęć w zakresie indywidualizacji procesu edukacyjnego, uwzględniającego możliwości wychowanków i ich preferencje uczenia się
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
Wg potrzeb
|
dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
3. Analizowanie zapisów
w dzienniku pod kątem realizacji zajęć indywidualnych
Analizowanie zapisów
w dzienniku pod kątem oceny działań nauczyciela w zakresie indywidualizacji procesu edukacyjnego
|
Analiza dokumentacji
- arkusz analizy dokumentacji
|
XII/2014
III/ 2015
|
dyrektor
|
Arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
4. Ocena działań nauczycieli w zakresie tworzenia warunków materialnych dla indywidualizacji procesu edukacyjnego
|
Arkusz lustracji
|
I/ 2015
VI/2015
|
dyrektor
|
Arkusz zbiorczy lustracji
|
5. Badanie wśród nauczycieli
i rodziców sposobów pozyskiwania informacji o rozwoju dziecka.
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
|
II. 2015
|
zespół do spraw ewaluacji
|
Arkusze zbiorcze z wynikami
|
6. Badanie skuteczności działań przedszkola we współpracy z podmiotami świadczącymi pomoc dzieciom
|
Analiza dokumentacji,
ankietowanie nauczycieli
plany współpracy
|
V. 2015
|
zespół do spraw ewaluacji,
dyrektor
|
arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
7. Pozyskiwanie od rodziców i nauczycieli opinii na temat działań i potrzeb przedszkola
w zakresie indywidualizacji procesu wychowawczo - dydaktycznego
|
Ankietowanie nauczycieli i rodziców w tej sprawie
|
Wg potrzeb
|
zespół do spraw ewaluacji,
dyrektor
|
Arkusz zbiorczy
|
8. Włączenie rodziców do realizacji działań edukacyjnych
mających na celu zapewnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka
|
Analiza dokumentacji
|
II.2015
|
wychowawcy grup
|
Dokumentacja wychowawcy grup
Protokół z zebrań
z rodzicami
|
Wymagania – poziom B
Dzieci są aktywne
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy w przedszkolu działają koła zainteresowań?
- Czy przedszkole współpracuje z rodzicami na rzecz rozwoju dzieci , przedszkola i środowiska ?
- Czy dzieci uczestniczą w działaniach na rzecz środowiska?
- Czy w przedszkolu stwarzane są warunki do rozwoju wszechstronnej aktywności dziecka?
- Czy dzieci mają możliwość rozwijania swojej samodzielności?
|
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy
i prezentacji
danych
|
1. Opracowanie i realizacja planu
pracy kół zainteresowań.
|
Plany pracy
|
IX2014- VI.2015
|
wychowawcy grup
koordynatorzy kół zainteresowań
|
Arkusz dokumentacji
|
2.Realizowanie działań wynikających z inicjatywy rodziców lub przedszkola na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola.
|
Analiza dokumentacji
|
cały rok
|
wychowawcy grup
|
Dokumentacja wychowawcy grup i dyrektora
|
3. Pozyskiwanie od rodziców i pracowników przedszkola opinii na temat działań i potrzeb przedszkola w zakresie wzajemnej współpracy.
|
Ankietowanie:
rodziców i personel przedszkola
|
październik 2014 r.
|
lider zespołu do spraw ewaluacji
|
Opracowanie arkuszy zbiorczych
|
4. Analiza dokumentacji związanej
z wszechstronną aktywnością dzieci
|
Analiza dokumentacji nauczycieli
( plan miesięczne, plany kół zainteresowań, harmonogramy udziału dzieci w konkursach, festiwalach itp.)
|
V.2015
|
dyrektor,
lider zespołu do spraw ewaluacji
|
Arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
5.Lustracja sal pod kątem tworzenia warunków materialnych do twórczego działania
|
Arkusz lustracji
|
XII/ 2014
IV/2015
|
dyrektor
|
Zbiorczy arkusz lustracji sal
|
6. Badanie skuteczności działań przedszkola wpływających na rozwój samodzielności i twórczej aktywności dzieci
|
Dokumentacja przedszkola
Ankiety dla nauczycieli, rodziców
|
po przeprowadzonych badaniach
|
dyrektor,
wychowawcy grup
|
Dokumentacja wychowawcy grup i dyrektora
|
Wymagania – poziom B
Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy istniejący model zarządzania przedszkolem wpływa na pozytywne postrzeganie przedszkola przez petentów?
- Czy sposób zarządzania pozwala na indywidualną i zespołową pracę nauczycieli ?
- Czy dyrektor uwzględnia w planowanych działaniach wnioski wynikające a planu nadzoru?
- Czy w przedszkolu prowadzi się działania nowatorskie , innowacyjne?
- Czy nauczyciele, pracownicy i rodzice mają możliwość podejmowania kluczowych decyzji dotyczących przedszkola?
- Czy nauczyciele i rodzice mają możliwość aktywnego udziału w ewaluacji wewnętrznej?
|
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy
i prezentacji
danych
|
1. Pozyskiwanie od rodziców i pracowników przedszkola opinii na temat działalności przedszkola.
|
Ankieta do rodziców
|
XII2014
V/15
|
wychowawcy grup
dyrektor
zespół do tworzenia ankiet
|
Arkusz zbiorczy ankiet- wnioski
|
2.Pozyskiwanie od nauczycieli , pracowników przedszkola informacji czy planowane działania pozwalają na pracę indywidualna i zespołową pracowników .
|
Analiza dokumentów – harmonogramów
Ankieta do nauczycieli i pracowników
|
XII/14
V/15
|
wychowawcy grup
|
Dokumentacja dyrektor
Arkusze zbiorcze ankiet
wnioski
|
3. Pozyskiwanie informacji o wykorzystywaniu wniosków z planu nadzoru do planowania dalszej pracy przedszkola.
|
Ankietowanie:
rodziców ., nauczycieli , personel przedszkola
|
X/ 2014 r.
|
Zespół do spraw tworzenia i analizowania ankiet
|
Opracowanie arkuszy zbiorczych
|
4. Pozyskiwanie informacji o działalności innowacyjnej , nowatorskiej.
|
Analiza dokumentacji związanej z innowacją
Ankieta dla rodziców , nauczycieli
|
IV.2015
|
dyrektor,
lider zespołu do tworzenia i analizowania ankiet
|
Arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
5. Ocena skuteczności aktywnego włączania rodziców i nauczycieli w zadania zaplanowane w ewaluacji wewnętrznej.
|
Dokumentacja przedszkola
|
po przeprowadzonych badaniach
|
dyrektor,
wychowawcy grup
|
Dokumentacja
|
|
Poprawiony: środa, 03 września 2014 16:35 |